2021. jan 01.

Naptár, tárazz be hozzá képeket!

írta: Sz. Barta Ágnes
Naptár, tárazz be hozzá képeket!

Minden évben készítek 10-12 naptárt a családunk tagjainak, keresztszülőknek, rokonoknak. A képeket a saját fotóimból válogatom össze, amit az év folyamán fotózok róluk közös eseményeken, szülinapokon, lakásavatókon, keresztelőkön, táborokon, nyaralásokon, vagy "csak" együtt nyúlásokon és sétákon. Valakiről persze több fotó készül és könnyebb jó fotót választani az adott hónaphoz, de valakiről nincs sok választási lehetőség. Szoktam arra is figyelni, hogy téli képet téli hónaphoz tegyek nagyjából és nyárit nyárihoz. Arra is figyelek, hogy egy-egy családnál minden családtag körülbelül egyforma mennyiségben szerepeljen a képeken és lehetőleg váltakozva legyenek az év során. Ha valakit betettem februárhoz, nem mindjárt márciushoz rakom be róla a következő képet. Van, hogy előképet is rakok a naptárak elé. Egyik évben például az egyik hónapsoroló mesémből a meseillusztrációkat raktam össze egy montázsba és az került a borítólapra. A naptár napjait férjem rendezi össze egy már vagy 10 éve megírt programja segítségével. Feltünteti rajta minden évben a szabad és ünnepnapok is és a ledolgozós szombatokat. Egy dokumentumot készít belőle, amibe nekem már csak be kell tennem a kiválasztott képeket. Az így elkészült dokumentumokból pdf-eket készítek, amit leadunk egy másoló szalonba, hogy nyomtassák ki nekünk 120 grammos papírra. Így tartása is lesz a lapoknak. A családtagjaink, ha elmúlik az adott év utána is megőrzik ezeket a lapokat, amiket direkt ezért nem spiráloztatunk, csak egy sínbe fűzünk. A tavalyi évben készítettem a férjemnek a munkahelyére egy különleges naptárat. Én voltam rajta az ő barkács szerszámaival. Minden évben sokat alkotunk együtt a műhelyében és tavaly sokszor lefotózott miközben dolgoztam. Volt a kezemben fűrész, fúrógép, csiszoló és egyéb eszközök. Ezeket láthatjátok a képeken.

Idén egy kicsit nehezebb volt a képválogatás, mert valakivel ugyan annyit találkoztam, mint máskor, de sok családtaggal jóval kevesebbet.

Kívánok Nektek boldog és sikeres új évet sok-sok alkotással!

Ha támogatni szeretnél a Donablyn (https://www.donably.com/barta-creative-studio) megteheted!

Szólj hozzá

fotó kép barátok esemény család választás naptár borító képek arc alkotás ajándék grafika szerkesztés gyűjtés élmény fotók papír rokonok barát alak barkácsolás arcképek szerszámok Karácsony