2020. jan 17.

Farsangi ötletkoszorú

írta: Sz. Barta Ágnes
Farsangi ötletkoszorú

Régóta készítek farsangra jelmezeket. Volt, hogy ezekhez "csak" régi és új ruháimból válogattam össze a jelmeznek valót 1-2 papír kiegészítővel vegyítve.

rendor_01.JPG

Az egyik barátnőm -akivel művészeti iskolában ismerkedtem meg- farsangi bulit tartott. Sok csoporttársam eljött. A jelmezemet egy ing, egy bőr mellény és egy farmer alkotta. Fejemre egy általam készített tollasfejdísz került. Ehhez a tollakat egy barátnőmtől kaptam. Egy fehér bőrdarabra varrtam rá a tollakat. A homlokomhoz a bőrre indiános mintát rajzoltam fekete filccel. Egy maszkmester lány pedig indiánosra sminkelte az arcom.

Másik évben őrült agysebésznek öltöztem. Anyukámtól kölcsönkaptam egy orvosi köpenyt. A kiegészítőket (sztetoszkóp és társai) pedig én alkottam meg hozzá kartonpapírból.

theba09.jpg

Férjemmel is voltunk néhány farsangi mulatságon. Az egyik különösen emlékezetes volt. Bonnie és Clyde-nak öltöztünk. Amerikaias gengszteres öltözékünkhöz még pisztolyokat is készítettünk fekete kartonpapírból.

Másik beöltözős buli alkalmával rendőrnek öltöztem. Gyerekkori vászon ingemet vettem fel hozzá a legrendőrösebb nadrágommal egyetemben. Ehhez készítettem rendőrsapkát is fekete kartonból.

rendor_03.JPG

Amikor várandós lettem matrjoska babának öltöztem. Hímzett szaténinget vettem fel (ezt később levettem, mert nagyon meleg volt), és bebújtam a várandós nadrágomba. A hajamból "babás" frizurát készítettem: lófarokba fogtam és elől frufru szerűen tűztem össze. A jelmezemhez a sminkem rakta fel az i-re a pontot.

matrjoska_01.JPG

matrjoska.JPG

Voltam még balerina is, és készítettem ötletes álarcokat maszk sablonból, kartonpapírból és még tojástartóból is. Remélem adtam némi ötletet, ha még szeretnél ötleteket nézd meg YouTube csatornámon a legújabb filmem, vagy olvasd el jövőheti bejegyzésemet is majd.

balerina.JPG

Szólj hozzá

farsang álarc sablon jelmez maszk kartonpapír maskara