2021. nov 12.

A festés jópofa eszközei

írta: Sz. Barta Ágnes
A festés jópofa eszközei

Gyerekkoromban még nem használtunk aszfaltkrétát, amikor nyomot akartunk hagyni a járdán. Kénytelenek voltunk hát keresni egy tégla darabot pl. egy építkezésen. Gyönyörű téglavörös szíveket lehetett vele rajzolni. Ha nem volt ilyenünk, akkor a száradó betonban is otthagyhattuk a láblenyomatunkat a betonozó nagy-nagy bosszúságára.
teglaval_szivet.jpg
Nem vagyok rá büszke, de volt egy rovar is, akitől minden ovistársam félt, ezért eltaposták a betonon, én pedig nem védtem meg. A szegény kis bogár kimúlt. Teste szétfoszlott a betonon gyönyörű sárga színt árasztva magából, és így mártírként távozott az örök vadászmezőkre.
Egy kis művészettörténet; Régen is használták az állatokat festésre. Nagyon fontosak voltak, mert így nyerték ki például a bíbor színt. A bíborcsigának köszönhetően kerültek a bíbor szövetek forgalomba. A csigákból rengeteget kellett emiatt elpusztítani. Épp ezért ilyen színű ruhát nem viselhetett akárki!
Növényi festékeket is használtak őseink szép számmal, így állították elő például az indigó színt is. Növényi festékkel én leginkább Húsvétkor szoktam festeni -hagyományos tojásokat-, de úgy gondoltam, hogy most kipróbálom őket más területen is. Ugyan festettem már velük fényképet és gyapjút is, kíváncsi voltam hogy válnak be normál papíron.
Gyűjtöttem ezért a kertben dióburkot, levelet, ami úgy olvastam régebben, hogy hajfestésre is alkalmas. Diófapácként is szokták alkalmazni a képzőművészetben. Én is sok képet készítettem már ilyen technikával.
diofalevel.jpg
Gyűjtöttem hagymahéjat is, ami már többször bizonyított. Ezek azért is jók, mert ételek, így nem kell kimustrált edényt keresnem hozzájuk. Indukciós főzőlaphoz való kimustrált edényem amúgy sem volt. Ha például maszkot festesz vele, jobb ha nem mérgező festékkel teszed azt!
Vizet forraltam. A forró vizet beletettem egy konzerv dobozba és onnan festettem. A hagymahéjakat beáztattam és rányomogattam az akvarellpapíromra. Esőfelhős égboltot kaptam vele. A dióhéjakat összetörtem és vizes ecsettel hozzányomtam a papíromhoz úgy, hogy elcsússzanak rajta. Nem mondom, hogy nagyon erős színeket kaptam, de alapnak egy pasztell színű őszi képhez mindenképp megfelelnek. Kalligráfiai eszköztáramból kiválasztott tűfilccel rajzoltam rá kopasz fát bagollyal, sünnel és a háttérben repülő madarakkal.
novenyi_festekkel.jpg

Ezzel a mai témám végéhez értem. Találkozunk jövőhét péntek 11 órakor! Addig ezeken a csatornákon is megtalálhattok! Sziasztok! 

https://hu.pinterest.com/szocs_barta_agnes/

https://www.instagram.com/bartacreativestudio

https://www.facebook.com/bARTamuhely​

https://www.facebook.com/bartacreativestudio

https://www.bartacreativestudio.com/ 

és ha támogatni szeretnél...

https://www.donably.com/barta-creative-studio

 

Néhány videómat tudom még nektek ajánlani ebben a témakörben!
Ebben a videómban egy különleges festést mutatok be, ami gyereknek, felnőttnek egyaránt szórakoztató.

Ebben a videómban egy másik különleges technikát mutatok be, amit még az óvodában tanultam. Gyerekekkel is könnyen végrehajtható egyszerű technika.

Ebben a népszerű videómban egy másik különleges technikával rukkolok elő.

Ebben a videómban Mikulásra készítek egy képeslapot, de természetesen akármilyen alkalomra szép és szórakoztató ez a képkészítési módszer!

Nagyon szeretem a trükköket, ezért ebben a videómban folytatom a jópofa festési- és rajzolási technikák sorozatát.

Ha már a ceruza a közelben van, máshogy is készíthetsz általa képet!

További videóért keresd fel bARTacreativestudio nevet viselő YouTube csatornámat!

Szólj hozzá

tégla videók tea fénykép diófa festék firka gyapjú dióhéj betonra gyerekekkel hagymahéj diófapác Húsvét Húsvétra