2020. már 27.

Diófapác, tusrajz, kihúzhatod vele magad

írta: Sz. Barta Ágnes
Diófapác, tusrajz, kihúzhatod vele magad

A diónak minden része aranyat ér. Kiváló minőségű barkácsoláshoz a törzse. Drága faanyagából csodaszép színű keményfa bútorokat lehet készíteni. Az erezete egészen elképesztő. A héjából, leveléből állítólag hajfestéket lehet készíteni, szépen beszínezi a hajad, ha rákened a belőle készült masszát. A fa alatt a levelek kémiája miatt nem nő gaz. Termésének az evése pedig serkenti az agyműködést. Agyra is hasonlít a formája.

Diófapáccal főleg akt krokikat készítettem.

diofapac_2.JPG

Belemártjuk a tustollunkat a pácba és határozott mozdulatokkal húzzuk a vonalakat a papírra vele. Ahol megállunk ott csepp szerű tintafolt keletkezik a papíron. Elengedhetetlen a vonalvezetéshez a kézügyesség. Ha már rajta van a festék a papíron, azt már nem lehet eltüntetni vízzel, radírral, csak ecetes ollóval. :) Szép a színe és az illata is jó a pácnak, ezért is szuper vele a munka.

diofapac_3.JPG

diofapac_1.JPG

Hasonlóan kell használni a tust is. Ott is egy tustollat, vagy akár egy hurkapálcát kell beleérinteni a festékkel teli kis edénybe. Általában hollófekete tust használtam, de volt bordó, kék és zöld tusom is. Készítettem vele fantázia tájképeket és divatrajzokat is többek között.

tus_04.JPG

Nagyon szép vonalakat lehet tustollal létrehozni. Átmenet a rajzolás és a festés között. Meseillusztrációimhoz is használtam tust a figurák megrajzolásához és ezután vittem fel a papírra festéket, krétát. Hasonlóan tettem néhány divatrajzom megalkotásánál is. Lakberendezéshez -ábrázológeometria segítségével- készült terveimen a grafit vonalakat is ezzel húztam ki.

Ha az ember ráérez fantasztikus dolgokat lehet vele kihozni. Bátor technika, mert a színe erőteljes a papíron és a ruhán is, ha az ember nem vigyáz. ;)

tus_03.JPG

tus_01.JPG

tus_02.JPG

Szólj hozzá

divat rajz technika tájkép fekete-fehér akt tervezés divattervezés tusrajz divatrajz kroki diófapác