2019. nov 08.

Ékszerek, ékeskedek bennük

írta: Sz. Barta Ágnes
Ékszerek, ékeskedek bennük

Kedvenc ékszereim, amelyeket tűzzománcból készítettem annak idején a "Cirkusz" című sorozatommal együtt, egy XVII. kerületi műhelyben. A fülbevaló alapokat rézlemezből vágtam ki csepp formára és körös körül lecsiszoltam. Lyukat is fúrtam bele. Készítettem rekeszzománc technikával lila tulipánt, fehér háttérrel. Talán ez a legkedvesebb ékszerem azóta is. Ezenkívül készítettem ajándékba is egy hasonlót lilás rózsaszínes színvilágban. Készítettem szép tűzzománc fülbevalót egy egyszerűbb tűzzománcos technikával, ezüst, fehér színben. Felvittem egy alap fehér színt mindkét oldalra, azt beraktam a kemencébe, aztán felvittem az ezüst színt, ebbe karcoltam bele a tulipánokat, így az előtte felvitt fehér zománc látszik ki alóla. Ezt is beraktam utána a kemencébe. Ezen is tulipán szerepel. A tulipán volt a jelem az óvodában és a kedvenc virágom is nem különben. Nekem a tulipán maga a tavasz. A tavaszt meg nagyon szeretem.

tuzzomanc_fulbevalok.JPG

Miután elváltak útjaim a műhelytől rátaláltam a hobbi zománc technikára, ami otthoni körülmények között, nagy hőmérsékletű kemence nélkül is kivitelezhető. Halvány narancsos rózsaszín és fűzöld színű tűzzománc port vásároltam és ezekkel díszítettem a még megmaradt csepp alakra kivágott, üres rézlemez darabjaimat. Nagyon örültem, hogy ezekhez nem szükséges műhely, nagy könnyebbség, ha az ember hétköznap este szeretne alkotni egy medált, vagy fülbevalót. Két pár fülbevaló került ki ennek köszönhetően a kezeim közül és még egyéb holmik, amikről egy későbbi bejegyzésemben majd olvashattok. Legolcsóbb és legleleményesebb ékszereim közé tartoznak a söröskupakokból készült újrahasznosított műveim. Itt szép, különböző, de hasonló színárnyalatú kupakokat párosítottam össze. Kifúrtam és már fel is lehetett rakni a fülbevalókellékre. Nagyon egyszerű az elkészítésük, stílusuk fiatalos, bulis.

hamis_tuzzomanc_fullbevalo.JPG

hamis_tuzzomanc_fulbevalo01.jpg

Készítettem rézgyűrűt egy régebbi blogbejegyzésemben már említett művésztelepen. Kalapáltam sokat amire olyan mintájú, alakú lett a gyűrű, amilyet szerettem volna, ami pont jó az ujjamra. Lakkal kellett befestenem a belső oldalát, mert hosszas viselése megfestette zölden az ujjamat a nyári sok kézmosás, izzadás következményeként. :)

rez_gyuru_02.jpg

Fűztem karkötőt gyöngyből, amihez az ásványokat saját kezűleg hosszasan válogattam szín, forma, tapintás szerint. Raktam hozzá fém díszeket is. Végeredményben sikerült tóparti hangulatúra alakítanom színeivel, formáival.

karkoto_gyongybol.JPG

Karkötőt készítettem bőrből is, és láncot is fűztem gyöngyből, alkottam karkötőt, fülbevalót újrahasznosított anyagokból, de minden nem fér ebbe a részbe sem. Szeretek ékszert viselni, mert személyesebbé teszi az öltözetem, főleg, ha saját készítésű. Egy nőnek jó, ha van néhány garnitúra ékszere, ha meg kell valahol jelennie.

Szólj hozzá

ékszer gyűrű réz nyaklánc gyöngy fülbevaló tűzzománc ásvány medál