2020. okt 30.

Parti kellék, ha kell az ék a falra

írta: Sz. Barta Ágnes
Parti kellék, ha kell az ék a falra

Bulira, illetve bulikra készültünk, hiszen két gyermekemnek is zsúrt szerveztünk két egymást követő napra. Tőlünk rollert kaptak ajándékba már a bulik előtt a születésnapjukra és a rollerek doboza ott hányódott az ágy alatt. Sűrűn jártunk a Fővárosi Állatkertbe, még bérletünk is volt. A gyerekek nagyon szerették ott a fotózkodós táblákat, amik szépen meg vannak festve, tele állatokkal és egy-egy lyukba a táblán bele lehet tenni a fejüket azért, hogy aztán vicces képet készíthessünk róluk fényképezőgépünkkel. Gondoltam én is készítek egy ilyen táblát a bulira. Ehhez tökéletes alapanyagnak bizonyultak a rollerek dobozai. Köröket vágtam ki bizonyos magasságban a hullámkartonból és a lyukak köré állatokat festettem. Volt elefánt, zsiráf, kenguru és oroszlán. Akril festékekkel festettem meg az állatokat, mert az akril festék elég erős színű és nem kell hozzá sok víz, ezért nem áztatja el a papírt, nem is beszélve arról, hogy nagyon gyorsan szárad. Nagy volt a sikere mind a két bulin a fotózkodós tábláimnak, rengeteg fotó készült a gyerekek arcaival kitöltött festett kartonjaimról.

fotozoskeret.jpg

Egy másik születésnapi bulira egy, az egész kerten átívelő színes zászlósort készítettünk közös erővel. Ehhez színes papírokat vágtunk háromszög formára, amiket egy kötélre hajtottunk és tűztünk. Egymás után különböző élénk színű háromszögzászlók kerültek, hogy még vidámabb legyen a girlandunk. Ha kisebbet készít az ember, amit közelebbről néznek, akkor szebb, ha ragasztóval készíti a zászlós díszt a tűzés helyett, de nekünk ez gyorsabb volt és nem látszott a tűzés kicsit messzebbről már. A növények tartották a kertben a girlandot fejmagasságban. A buli enélkül is jó lett volna, de ez a kis színes dísz fokozta az élményt, amit a póniló bérlés, még tovább tetézett.

kerti_disz.jpg

Esküvőnkre hajtogattunk fehér nyomtatópapírból darukat és az asztalok felé lógattuk őket egy-egy cérna akasztóval. Hangulatosabbá tette a kerti sátrakat, pavilonokat. Szebb, ha különböző magasságba rakjuk az origami madarakat, hogy élethűbbek legyenek. Nekünk a madarak elhelyezésében a catering-es fiúk segítettek, mert feltevésükre már nem lett volna időnk a nagy napon.

eskuvore.jpg

Fiam keresztelőjére készítettünk szintén fehér nyomtatólapból hajtogatott gőzösöket és vitorlásokat tömkelegével a kínálóasztalra. Ezek még ünnepélyesebbé tették az ínyencségekkel szépen megrakott asztalt. Sajnos fotó nem maradt meg róla, de remélem így is el tudjátok képzelni!

Húsvétra készítettem tojásgyűjtő dobozt kisfiamnak és tojástartó dobozt lányaimnak. Az előbbihez zöld tojástartót használtam és dinoszauruszokat rajzoltam rá lakkfilccel. A dinoszauruszmánia évek óta nem hagy alább, ezért amióta megcsináltam a tojásgyűjtőt a legnagyobb becsben tartja és féltő gonddal őrzi a fiam az én legnagyobb örömömre. 

dinos_tojasgyujto.jpg

Lányaimnak pedig fehér kartonból hajtogattam egy nyitható dobozt, amire nyuszit festettem. Bele pedig friss füvet szedtünk. Ebbe kerültek az általunk festett tojások. A húsvéti asztalon foglalt helyet, nagy örömmel nyitogatták a lányok, hogy kínálgassák a locsolóinknak a húsvéti tojásokat belőle.

nyuszistojastarto.jpg

A Halloween ünnepe szépen lassan bekúszott hazánkba is. Én sem bírtam ki, hogy ne essek neki egy úgynevezett Halloween töknek. A tök lámpás faragás ugyan nálunk is hagyomány, de egy kicsit későbbre november 11-ére Márton-napra készítenek ilyen csodákat.

Vettünk egy viszonylag kicsi tököt. A férjem előkészítette nekem, azaz egy dekopírfűrésszel  levágta a tetejét és kiszedte a belsejét. Ezután én felrajzoltam a tökre azokat a részeket, amiket ki szeretnék vágni és ezután egy késsel ki is vágtam azokat. A kivágott tökrészeket szépen kiszedtem és már rakhattuk is bele a mécseseket. Mivel kisgyerekeink vannak, így elemes mécseseket használtunk.

tok01.jpg

Nézzétek meg erről készült videómat is!

Ha fel szeretnétek dobni egy bulit, nézzétek meg, hogyan készítettem el egy igazi kastélyt, ami kislányom születésnapi partijának középpontja lett. 

Szólj hozzá

buli oroszlán vitorlás parti zsiráf elefánt papír állatok hajó tábla kötél tök dísz hajtogatás cérna kartonpapír gőzös kellék tökfaragás tojástartó esküvőre dobozból girland bulira Halloween kengurú keresztelőre Húsvétra origammi daru madár tojásgyüjtő születésnapibulira kapcsozógép fotózáshoz Halloween-tök Parti kellék ha kell az ék a falra