2019. sze 13.

Lakberendezés, egy lakályos lakásban lakáshoz 1.rész

írta: Sz. Barta Ágnes
Lakberendezés, egy lakályos lakásban lakáshoz 1.rész

Fiatalabb koromban tanultam lakberendezést és le is vizsgáztam belőle. Nem törtem lakberendezői babérokra ezt követően, de mindig szerettem nézegetni, olvasgatni a lakberendezéssel foglalkozó magazinokat.

Miután összeházasodtunk férjemmel, és gyerekünk született szerettünk volna saját fészket magunknak. Olyan helyet választottunk, ami közel esett férjem akkori munkahelyéhez. Sok helyet megnéztünk; egyik kicsi volt, másik nagyon rossz beosztású (túl keskeny voltak a szobák, és nem lehetett rajtuk alakítani). A harmadiknak meg a környezete nem tetszett. Sokáig tartott amíg kiválasztottuk a megfelelőt magunknak egy romantikus kis lakást a hegy oldalában. Meleg nyár volt ez a lakás pedig kellemesen hűvös volt. Gyönyörű ligetes táj ölelte körbe.

Tehát itt állt a lakás rám várva, hogy berendezzem. Örömmel láttam neki a feladatnak. Mivel egy kicsit sötétek voltak a szobák, ezért mindent bevetettem, ami ezen segíteni tud. Világos falak és bútorok, fényes tárgyak, tükrök, lámpák... A falak nagy részét halványsárgára festettük. Vettünk még zöld és kapucsínó színű festéket amiket ugyanúgy fehérrel kevertük, mint a sárgát. A zöld behozta a természetet a lakásba, a kapucsínó szín használata a falakon meg barátságos hangulatot eredményezett. A hálóban a barnát fehérrel keverve hoztam létre árnyalatokat, amiből aztán egymás mellé téve csíkokat festettünk maszkolószalag segítségével. A nappali legvilágosabb falát kapucsínóra festettük, míg a többit fehérre. Így hangulatos, mégis világos belsőt kaptunk. A fürdőszoba halványsárga színt kapott. Erre néhány páfrány levelét felhasználva zöld színű nyomatokat készítettem a fürdőkáddal szemközti, és a fürdőkád mögötti falra. Ehhez befestett páfránylevelet nyomtam helyenként a falnak, míg máshol egy másik páfránylevelet tettem a falra és festettem körbe. Így őserdőre emlékeztető kép jött létre. A fürdő ablakába helyezett növények erősítették ezt a hangulatot. A konyha, a WC és a gyerekszoba fala halványsárga, az előszoba pedig halványzöld lett. A gyerekszoba sárga falára, barna, narancs- és citromsárga festékkel, derékmagasságban sivatagra emlékeztető mintát hoztam létre. Erre egzotikus állatok sziluettjeit festettem. Így szafari hatású lett a szoba.

A konyhát retro hangulatúra varázsoltam az esküvőnkre választott, és ajándékba kapott retro kenyérpirítóval, a gramofonos kutyás, fém üzenőtáblával, és a régi porcelánbögrékkel, amiket a falra akasztottunk. A bögrékkel szemközti falra a "Konyhaművészet" című kontaktjaim kerültek ki. (Ezek speciális, úgynevezett kontakt eljárással készült fotók voltak üveg alatt) Az itt töltött hat év alatt ez a helyiség változott a legkevesebbet. A legjelentősebb változás egy saját készítésű szelektív hulladéktároló elhelyezése, és egy plafonig érő spejzszekrény behelyezése volt.

A WC-be felülre polcrendszer került, amin a WC papírt, mosószert, mosogatószert stb. tároltunk. Az ajtó belsejére egy három dimenziós hatású lovas tájkép, a külső oldalára pedig két rézdomborművem került. Az egyik egy népviseletben lévő férfi alakot, míg a másik egy szintén népviseletben lévő nőalakot ábrázolt.

Ezzel még korántsem voltunk készen, de a többiről majd a következő bejegyzésemben.

Szólj hozzá

kép konyha kézműves festmény technika alkotás kontakt tervezés lakberendezés festés falak festék WC