2020. ápr 03.

Pixilláció, kockáról kockára

írta: Sz. Barta Ágnes
Pixilláció, kockáról kockára

Evolúció című filmemhez vegyes technikát használtam: pixillációt és normál videót. A filmet kislányom mozgása, lassacskán két lábra állása inspirálta. Olyan volt ezt látni, mintha a szemem előtt forgott volna le az evolúció onnan, amikor az élőlények kijöttek a szárazföldre, egészen az ősember két lábra állásáig. Mivel rengeteg fénykép készült kislányomról, úgy gondoltam, lehetőségem van ezt a koncepciót bemutatni másoknak is.

Sok-sok fényképből raktam össze a filmet és videókkal tarkítottam. Az pixillációnál -mint általában az animációknál- a videótól eltérően elég 12 darab kép másodpercenként. A filmet még egy számláló egészít ki, amit a férjem programozott le. Ez a pontos dátumot mutatja. Pörög a pixillációk alatt és megáll a videójeleneteknél. Természetesen a képeket úgy válogattam össze, hogy időrendben legyenek.

A filmből csak egy részletet mutatok be, mert elég személyes az egész. Remélem azért látható, hogy mi is a pixilláció és esetleg még kedvet is kap a készítéséhez, aki megnézi! Egy pixillációnál jó, ha figyelsz arra, hogy hasonló képek jöjjenek egymás után, mert a nagyon különböző képek villódzásától egy idő után felfordul az ember gyomra.

Szólj hozzá

fotó film evolúció képek animáció részlet pixilláció