2020. ápr 17.

Képregény, van képem szöveget írni mellé

írta: Sz. Barta Ágnes
Képregény, van képem szöveget írni mellé

Világ életemben nagyon szerettem a képregényeket. Gyerekkoromban a felnőttek újságában mindig Garfield-et kerestem. Bámulattal néztem azt az Aha klipet, amiben a képregénybe lépnek a főhősök és rajzban folytatódik a történetük. A "Take on me" egyébként is egy nagyon fülbemászó szám, amit akármikor meg lehet hallgatni.

Készítettem már grafikai műhelyben is képregényt hidegtű technikával, amiről az egyik régebbi bejegyzésemben már olvashattatok. Itt az volt a bonyolult, hogy nyomtatás közben megfordul a kép, így máshogy kellett felkarcolni a lemezre, mint ahogy a papíron látni szeretnénk. Segíthet például egy tükör benne, hogy jól rajzold, vagy írd fel a lemezre, amit szeretnél.

a_meteor_es_a_tereprendezes.jpg

A kérész kalandja című képregényemből először film készült, csak ott fürkész nevet kapott a főszereplő. Ez egy vicces történet. A kisállat határozóban egymás mellett volt a két állat lerajzolva. Én véletlenül egyszer így egyszer úgy neveztem meg a hősömet. Máig sem tudom melyikből készítettem bábot. A filmnek a fotóit grafikai programban dolgoztam át fekete-fehérre, ez nem csak azt jelenti, hogy fekete-fehér filtert raktam rá, hanem még a kontrasztját is változtatni kell ilyenkor a képnek, hogy jól mutasson. Ezután kinyomtattam és grafit ceruzával még rámentem a felületére, hogy tovább növeljem a régies hangulatot, amit már így is árasztott. Ezután kivágtam és felragasztottam egy papírra, amit beszkenneltem és szöveget raktam hozzá. A képkivágásokat, képelhelyezéseket természetesen gondosan választottam ki, mint ahogy a betűtípust is. A történet meg már megvolt.

keresz_kalandja.jpg

Az "Az erdő visszavág" című képregényemet szintén egy filmemből készítettem, de ehhez nem a film képeit, hanem a tervezés folyamán készített jelenetképeket használtam, amiket hidegtűvel és akvatintával állítottam elő. Az akvatintáról is volt már szó egy régebbi bejegyzésemben ugyan abban, amiben a hidegtűről is írtam. Hosszadalmas és különös odafigyelést igénylő technika. A nyomatok már megvoltak. A képregényt magát meg a Krita és a Gimp nevű ingyenes programokkal készítettem el. A Krita nevű grafikai programmal a képek, háttér elhelyezését. A Gimp-ben meg a szöveg aláírást. Jó velük a munka. Aki tud rajzolni érdemes kipróbálni a képregény művészetét is. Ha nem megy a rajzolás, akkor fotóval, kolázzsal és egyéb technikákkal is próbálkozhatsz. Remélem sikerült inspirálnom téged! Jó munkát! :)

labdas_kepregeny_logoval.png

Szólj hozzá

film kép képregény szöveg fekete-fehér hidegtű akvatinta