2020. sze 25.

Ajándék nektek!

írta: Sz. Barta Ágnes
Ajándék nektek!

Nagyon szeretek kézműveskedni, és általam készített, személyre szabott ajándékokkal kedveskedni családtagjaimnak, ismerőseimnek.

Filc anyagból varrtam kitűzőt és hajgumit ajándékba a gyerekeknek. A fiúknak világoszöld, sötétzöld és barna filcből készítettem a kitűzőt. Többféle módon párosítottam az anyagokat, így nem keverték össze a sajátjukat máséval, hiszen mind a hárman különböző kitűző tulajdonosai lettek. Tetszett nekik mind a háromféle variáció. A kitűzők alapját pajzs alakúra vágtam, erre került a lóhere formára vágott másik filc anyag. Az aljára szintén kézzel varrtam rá a biztosítótűt, amivel a gyerkőc magára tehette a házi kitűzőt.

A lányoknak világos rózsaszín és sötét rózsaszín filcekből vágtam ki virágformákat, ezeket illesztettem és varrtam össze. Egy nagyobb gyöngy került a virágok közepére. Az egyik gyöngyöt bevontam a virág saját anyagával, mert az oda választott gyöngy nem illett színben annyira a virághoz. Szépen mutatott a lányok hajában a hajgumi, a fiúk mellkasán meg a kitűző.

kituzo_es_hajgumi.jpg

Egyik évben montázst készítettem pólóra egy srácnak, amin Bud Spencer-el és Terence Hill-lel volt látható. Másik ismerősöm olyan pólót kapott tőlem, amin ő volt a Star Wars szereplőivel karöltve. Úgy helyeztem be a srácokról készült képeket a kiválasztott plakátba, hogy úgy tűnjön, mintha ők is ott lettek volna a felvételkor. Ehhez körbevágtam egy-egy fotót róluk, alakítottam a fotók méretén, színein, fényein, hogy illeszkedjen az adott légkörbe, ami a plakáton volt. Természetesen most az arcokat a bemutatni való képeken kitakartam.

szemelyes_plakat.jpg

Készítettem családfát is ajándékba. Egy grafikai programban az egyik természetfotómból vágtam ki a fa alakját, míg a többi részét a képnek befestettem fehérre. Erre rakosgattam rá egy aranyozott képkeretről készült fotómat, amit szintén kivágtam a hátteréből. A képkeretek a fa ágaira kerültek, ahogy a családfa motívuma megkívánta, és ebbe jöttek bele az arcképek, amelyeket méretre vágtam és színben összehoztam, hogy ne térjenek el annyira egymástól. Az arcképek közül olyat választottam ki a személyekről, amin előre néztek és körülbelül a válluk alatt egy kicsivel vágtam ki őket a fotóból. Így állt össze a montázs. Készítettem ovis tablót is ajándékba hasonló módszerrel.

csaladfa.jpg

Szólj hozzá

fotó kép póló olló fotók plakát tervezés montázs gyöngy varrás családfa cérna vágás kitűző hajgumi arcképek pólónyomtatás ajandek nektek 590