2020. okt 02.

Vasalható textil és világítófesték, dobd fel a pólódat!

írta: Sz. Barta Ágnes
Vasalható textil és világítófesték, dobd fel a pólódat!

Nagyon szeretek alkotni, így természetesen a textilre vasalást és a világítófestékkel való festést is ki kellett próbálnom. Vannak olyan boltok, ahol beszerezhetsz vasalható textileket, mindenféle színben, de ha nem akarsz utána járni a beszerzési helyeknek a hobbi boltokban is kaphatsz egy-két félét. Én dolgoztam fényessel, bársonyossal, csillogóval is. A bársonyossal tudtam a legjobban dolgozni, mert az tapadt a leggyorsabban, a legkönnyebben az alatta lévő anyaghoz. Munka közben egy kicsit divattervezővé is válhatsz!

Egy vászontáskára terveztem kicsit szögletes állatokat (nyuszi, ló, cica, kutya, bárány), csillogó szemekkel. Kivágtam az állatok formáját szürke bársonyos vasalható anyagból, a szemeiket meg csillogósból. Ezután elhelyeztem őket a táskán egy nekem tetsző kompozícióban, és hőprésbe helyeztem óvatosan. Hőprés híján vasalóval is rögzíthető a minta, csak több odafigyelést és türelmet követel. A kivágott állatokat megfelelő oldalával kell rárakni az alapanyagra. Ha rossz oldalával rakjuk rá a felvasalandó formákat, akkor a vasalóra tapad fel a forma, és onnan nehéz leszedni, nem beszélve arról, hogy még a kivágott vasalható anyagunk is tönkre megy. A védő fóliát feltétlenül szedjük le a formákról az alapanyaghoz közeli feléről vasalás előtt, mert ha fent marad, nem tapad oda az alaphoz a vasalható anyag. A vasalás hosszát és hőfokát is ki kell tanulmányozni, ha nincs mellékelt tájékoztató a vasalható anyagunk használatához, mert ha kevés ideig vasaljuk nem tapad oda a matrica, vagy csak kicsit, de kellemetlenül meggyűrődik, nehéz javítani, ha pedig sokáig vasaljuk akkor megégnek az anyagok. Ezért is kényelmesebb a hőprés, mert nagyobb felületen egyenletesebb hőfokot biztosít, így csak a megfelelő időt kell kitapasztalnunk.

vasalhato_anyag_diszitesre.jpg

Készítettem vasalható foltokat is gyerkőceim kilyukadt nadrágjainak befoltozására narancssárga bársonyos vasalható anyagból. Az egyiket szív formára vágtam, a másikat pedig rókafej formára. Ez utóbbira kék filccel szemek is kerültek.

vasalhato_anyag_praktikusan.jpgEzt a kutyafejet pedig különböző színű (rózsaszín, narancssárga, kék, zöld, szürke) bársonyos anyagokból raktam össze egy fehér pólóra. Több helyen el lehet rontani a vasalható anyagokkal való munkát és én mindet ki is próbáltam :). De ha odafigyelünk kedves dolgokat lehet összehozni a textiljeinken.

kutyafej.jpg

A világítófestéket több helyen használhatjuk. Én használtam már bútorfestéshez a gyerekszobába és póló díszítéshez. A gyerekágy köré éjszakai állatokat festettem a fa ágyra. Festettem Betlehemet is világító festékkel, erről már írtam egy régebbi bejegyzésemben

Pólóra pedig mandalát festettem a lányaimnak, hasonló színű festékkel mint a póló, így nappal nem látszik, éjszaka viszont könnyen megtalálták a pizsama felsőjüket általa. Férjemnek így raktam szemeket a pólójára, ami remekül bevált ijesztgetős parti pólónak, mert a szemek a sötétben előtűnnek. A fiamnak egy pálmafás, cápás képet festettem a kék pólójára. Gyakran hordja azóta is!

vilagitos_festekkel.JPG

Ilyet még nem csináltam a bejegyzéseimben, de ma szeretnék bemutatni nektek egy hölgyet és egy nagyon hasznos oldalt, aki és ami minden családnak segít a gyerekekkel és gyerekneveléssel kapcsolatos tudnivalók elsajátításában, és a gyerekek fejlesztéséhez is támpontokat ad. Olvassátok el az író bemutatkozását, "lapozgassátok" az oldalt,  használjátok fel családi körülmények között a cikkekben rejlő tudást.

120451471_386560762509005_1147489287864798974_n.jpg

Kusztovszkyné Takács Orsolya vagyok. 4 gyerekes családanya, feleség és néha már-már minden is egyszerre. Egy gyönyörű tanyán élünk állatokkal és nagy kerttel, ami ugyan néha nehéz, de mégis sok örömet hoz nekünk. Fő mozgatórugóm a családom: Értük élek!
10 évvel ezelőtt gyógypedagógiai szakasszisztensként végeztem, de azóta sem álltam meg a tanulásban, fejlődésben. Tanáraim már a kezdetekkor megtanították nekem, hogy nem csak a gyermekek, de szüleik is segítségre szorulnak. Mindig is fontosnak tartottam, hogy ha valakinek kell egy kis plusz magyarázat a gyermeke fejlődésben, akkor tudjam rá a választ. Amikor pedig az én gyermekem is érintett lett beszédelmaradás miatt, elkezdtem a blogomat, melynek Segítség A Szülőknek a címe. Igyekszem minél rövidebb és tömörebb írásokat adni a gyermekek fejlődéséről, hiszen saját tapasztalatból is tudom, hogy hiába a sok szakmai kifejezés, egy szülőnek az is fontos, hogy hogyan segítheti gyermekét. Egyik nagy álmom egy weboldal, ahol általam összekészített feladatsorok találhatók és sok-sok információ, ezekkel is segítve a szülőket. Olyan feladatsorokat szeretnék létrehozni, melyekkel a kisebbek megszokhatják, hogy vannak ilyen lehetőségek is, de nem terheli túl őket, hiszen a kicsiknek még a mozgás a fő feladatuk.
A másik a szövegírás, mely már tini korom óta kerülget, de most talált meg igazán. Az utóbbi időben kezdtem el együttműködni egy alapítvánnyal, ahol tanulhatok, kamatoztathatom és megmutathatom, amit tudok. Számomra igazi kihívás. Minden nap szembesülök a tanulás fontosságával.
Ha bármire kíváncsi vagy keress meg e-mailben: segitsegaszuloknek@freemail.hu

Itt pedig a blog-ját olvashatjátok.

https://segitsegaszuloknek.cafeblog.hu/

Szólj hozzá

kutya póló technika alkotás cica bárány nyuszi filc állatok felújítás hobbi tervezés textil divattervező kompozíció vágás divattervezés öltözék gyerekekkel játékosan bartacreativestudio vasalhato textil es vilagitofestek dobd fel a polodat