2020. már 06.

Divatrajz, divatba jönnek a tervek

írta: Sz. Barta Ágnes
Divatrajz, divatba jönnek a tervek

Divatrajzot a divattervező a tervezési folyamat közepe, vége felé rajzol. Ekkor már megvan a gyűjtés, vázlatolás. A divatrajz már kevésbé szakmai szemmel is élvezhető. Az alakok a kollekcióban hasonlítanak egymáshoz. A modell lehet egy kicsit nyúltabb az emberi arányokhoz mérten, hogy még karakteresebb és elegánsabb legyen. A ruha rajzát minél életszerűbbre próbálja a művész megalkotni. Ez azért fontos, hogy pontos képet kapjunk a ruha szabásáról, színéről, anyagáról. Készülhetnek a tervek grafittal, szénnel, pit- vagy pasztellkrétával, festékkel stb. Az olajfesték nem ajánlott, mert az hosszan szárad, így lassan lesz kész a rajz. Mivel a divatrajz "csak" a tervezési folyamat egy állomása, nem a végleges mű, fontos, hogy viszonylag gyorsan kivitelezhető legyen. Díszítheti az alkotó frottázzsal, kollázzsal, csillámporral is a ruhát a terven. A kevésbé érthető részeket, vagy amit ki akar emelni a tervező azt fel is iratozhatja, persze a tervhez illő betűtípust választva. A tervnek szépnek kell lennie, hogy a ruha elkészítését ösztönözze.

tobb_modell.JPG

Én az alakokat van, hogy indigóval másolom át, hogy ugyan olyanok legyenek, ne rajtuk legyen a hangsúly, hanem a ruhán.

divatrajz_02.JPG

divatrajz_01.JPG

Tussal és akvarellceruzával készítettem az egyiptomi ihletésű strandruha terveimet. Itt egy pausz papírral választottam le a ruhát az alakról, hangsúlyozva a ruha áttetszőségét. 

egyiptomi_strandruha.JPG

egyiptomi_strandruha02.JPG

Ezeket a terveket fotólaborban készítettem. A nagyítógépbe éjszaka fotózott városképeim negatívjai voltak befűzve. Papírból vágtam ki az alakokat. A papíralakokat is, meg még csipkét is raktam a fotópapírra, amit kontakt módon világított le a nagyítógép lámpája. A kész megszárított fotót ezután még grafit vonalakkal is kiegészítettem. A saját menyasszonyi ruhám tervei születtek meg ebből az akciómból.

kontakt_01.jpg

Nézd meg erről készült videóimat is!

 

Szólj hozzá

videó divat rajz videók kontakt tervezés divattervezés nagyítás fixír fekete-fehér fotó