2020. dec 25.

Üvegfestés, üveges szemek nélkül

írta: Sz. Barta Ágnes
Üvegfestés, üveges szemek nélkül

Hasznos és szép is tud lenni, ha lekenjük az üveget, ahelyett, hogy tisztán és átlátszóan hagyjuk.

A festéshez szükséges kontúrt használni, amivel elválasztjuk a színeket, és megtartjuk őket a felületen, hogy ne folyjanak szét. Precíz kéz kell hozzá, hogy szépek és egyenletesek legyenek a vonalak. Ezután már a többi rész nem kíván különösebb kézügyességet. Persze itt is jó, ha szép egyenletes a festés, mert a festéket vastagon és vékonyan is fel lehet vinni. Gyorsan szárad, ami könnyíti a munkát. Nem csöpög sokáig és nem folyik még félóra múlva is. Viszont, ha még festenél és már elkezdett megszáradni a festék, csúnyán lekaphatod a már megszáradt részt. Olyan tárgyat érdemes festeni vele, amit nem kell elmosogatni, mint például egy váza, mert mosogatáskor könnyen lejön, amit felfestettünk. Szép színes végeredményt kapunk.

Első üvegfestésemkor öt vázát is készítettem egy ültő helyemben. Ezeknél a vázáknál egyet kivéve az alapot egyszínűre festettem és ezután dekoráltam a kontúrral.

vaza.jpg

Régebbi bejegyzésemben már írtam a Betlehemekről, amiket készítettem. Az egyikhez ezek közül üvegfestéket használtam. Családom segített a Betlehemek elkészítésében, de az üvegfestést magát teljes egészében én csináltam. 

betlehem_01.jpg

Ezeket a csatos üvegeket nem üvegfestékkel, hanem foszforeszkáló fújós festékkel dekoráltam. Ezek nem látszanak át a festett felületen ezért némi trükkhöz folyamodtam. Papír sablont készítettem, amit az üvegre raktam a festés idejére. A sablon helye így átlátszó maradt. Ezen kívül még néhány helyen vonalakat karcoltam a már megszáradt festékbe, átlátszó mintát hozva létre.

betlehem_02.jpg

Itt pedig szigetelőszalaggal vontam körbe a festeni kívánt részt, mert beszáradt a kontúrfestékem. A betűket felragasztottam matricából, hogy ott átlátszó maradjon az üveg. Ezután jött a színkeverős festés. Több színt vittem fel az üvegfelületre és összefolyattam őket. Amikor megszáradt a festék akkor szedtem le a matricákat. Elkészült a konyhai tárolóm, amibe ezután kókusztejpor került. Ha tele van jobban látszik a felirat is.

kokusztejpor.jpg

Boldog Karácsonyt kívánok minden kedves olvasómnak!

Ha támogatni szeretnél a Donablyn (https://www.donably.com/barta-creative-studio) megteheted!

Szólj hozzá

állat alkotás üveg állatok festés váza betlehem szines üvegfesték kontúr befőttesüveg szigetelőszalag állatfigurák foszforeszkáló konyhai tárolás állatoskép