2021. feb 12.

Virágkötés, lehet hogy egy virágkötő belekötne

írta: Sz. Barta Ágnes
Virágkötés, lehet hogy egy virágkötő belekötne

eszkozok.jpg

Valentin-napra is készíthetünk egyedi ajtódíszt, koszorút, virágkompozíciót kedvesünknek. Felhasználhatunk hozzá akár egy fonott szívalapot, vagy egy darab fát, amire felkötünk, feldrótozunk, felragasztunk némi virágot, termést, szalagot és egyéb, az alkalomhoz illő dolgot. Olyan dolgokat használtam hozzá most, amiket könnyen beszerezhetsz az irodában, papírboltban, és akár hazafelé menet a téren a fenyőfa alatt. Lehet, hogy még az íróasztal fiókodban is megtalálhatóak.

sziv01.jpg

Egy doboz natúr oldalából vágtam ki a szíveket. A tobozokat ezüst kötővel kötöttem a kilyukasztott szívre. Két-két lyukon ment keresztül a zsineg, hogy erősen odatartsa az összekötött tobozokat és a kukoricacsuhé virágomat. A kukoricacsuhé virágot úgy kell készíteni, hogy langyos vízben áztatni kell kicsit a csuhét, hogy ellágyuljon és akkor lehet könnyen kis szirmokat alakítani a levélből. Több hajtás után összekötöttem a "szirmokat" jó erősen és ezután raktam össze belőlük a csokrot. Készítettem egy kis akasztót is a dísznek és szalagos ragasztóval odaerősítettem a szív hátuljára.

sziv02.jpg

Piros krepp papírból rózsákat formáltam, szalagos ragasztóval összeragasztottam a rózsafejeket egyesével, ezután tűzőgéppel erősítettem a szív alakú kartonomhoz. Zöld alkoholos filccel cicomáztam, írtam rá és kiegészítettem a rózsáimat. Erre is ugyanúgy készült az akasztó.

hozzavalok.JPG

Szeretem az állatokat és a növényeket. Néha jobban megértem őket, mint az embereket. Naphosszat el tudom nézni a fák hajladozását, ahogy fújja őket a szél, vagy csodálni a természet változatosságát. Szeretek anyukám kertjében tenni-venni, ültetni, levelet szedni, gyomlálni, füvet nyírni. Szeretek hosszú sétákat tenni az erdőben, és megismerni a növények nevét, tulajdonságaikat. A lehullott terméséből hazavinni, díszítésre felhasználni. Akármilyen alkalomra lehet belőlük díszt készíteni legyen az esküvőre asztaldísz, vagy Valentin-napra kedves ajándék. Valentin-nap alkalmából esetleg használhatsz több piros színt és szív alakot a kompozíciódhoz. Készíthetsz egy szép virágkompozíciót, képeslapot  vagy valami praktikus kis kedvességet is. Esetleg feldíszíthetsz egy gyertyát.

halottaknapjara01.jpg

Szeretek virágot kötni a magam módján. Nem tanultam soha virágkötőtől, csak a saját fejem után mentem a megvalósításban, és abból építkeztem, amit anyukámtól láttam gyerekkorom folyamán. Készítettem halottak napjára is sírdíszt tobozokból és egyéb terméséből fa alapra. Forró ragasztóval erősítettem egy szép fadarabhoz a kiválasztott fenyőágakat, makkot, gesztenyét és egyéb terméseket. Ezután még műhó, aranyfesték, szalag, gomb kiegészítő került rá szintén a zseniális forróragasztót használva. A drót is jó szolgálatot tesz sok esetben, de nagyon meg tudja szúrni a kezünket, ha nem vigyázunk. Összekötésre jó a natúr len kötél is, szép és nem vonja el a figyelmet a kompozícióról. Az ollót és a metsző ollót se felejtsük el mielőtt dolgozni kezdünk!

halottaknapjara02.jpg

Ezek a díszek jobban bírják az időjárás viszontagságait, mint akár egy stramm krizantém csokor. Amikor leszáradtak róla a díszek az alapot hazavihetjük és készíthetünk rá új kompozíciót.

halottaknapjara03.jpg

Jobb fent az alap felragasztott díszt láthatjátok, bal fent pedig a szalaggal, arany festékkel csinosítottat.

tok.JPG

Minden évben készítek faragott tököt a gyerekekkel. A töklámpás készítés egy szép régi szokás, amit nem szeretnék elhagyni. Ehhez egy nem túl nagy "Halloween" tököt vásárolok. Először levágok egy kis sapkát a tök tetejéről, majd kiszedem a belét óvatosan. A belezés után a tető visszakerül a tökre. Felrajzolom a tökre az arcát, és egy éles késsel kifaragom. Akkor jó, ha ijesztő lesz. Mécses kerül bele, és már gyönyörködhetünk is a kész műben, ami tökre jól sikerült. :)

adventikoszoru.JPG

Már 12 éve készítek férjemmel és a gyerekeimmel adventi koszorút. Előtte anyukámmal, apukámmal és a testvéremmel készítettük azt. Amikor saját családom lett, férjem és később gyerekeim is részt vettek velem az anyagok beszerzésében és a koszorú összerakásában. Volt, hogy előre gyártott koszorú alapból készítettük, és volt, hogy ágakat kötöttünk össze hozzá, és azt díszítettük tovább. Karácsonyi bejegyzésemben már írtam erről.

ajtodisz.JPG

Ajtódíszt is szívesen készítek. Minden évszakban az adott évszakhoz illőt. Erről is olvashattok már. Könnyebb, ha van hozzá alap, de ha nincs, lehet ágakból készíteni egy formát, amit később idény és igény szerint díszíthetünk. :) Nekünk szívformánk van, arra szokott kerülni fenyőág, virág, őszi levél és egyéb díszek az év folyamán.  

 Ha tetszett a bejegyzés like-old, iratkozz fel új tartalmakért és ha megteheted támogass engem a Donably-n!

Ezzel a mai témám végéhez értem. Találkozunk jövőhét péntek 11 órakor! Addig ezeken a csatornákon is megtalálhattok! Sziasztok! 

https://hu.pinterest.com/szocs_barta_agnes/

https://www.instagram.com/bartacreativestudio

https://www.facebook.com/bARTamuhely​

https://www.facebook.com/bartacreativestudio

https://www.bartacreativestudio.com/ 

és ha támogatni szeretnél...

https://www.donably.com/barta-creative-studio

Néhány idekapcsolódó videómat is megnézhettek a fent felsorolt témákkal kapcsolatban.

Ez pedig a Valentin-napra készült videóm. Jó szórakozást!

Ha érdekel a lakásdíszítés növényekkel, akkor nézd meg a tökfaragásról szóló videóm.

Ez pedig az adventi koszorú készítéséről szóló filmem.

 

 

Szólj hozzá

szív fenyő virág drót tervezés gesztenye alap szalag fenyőfa kompozíció koszorú ajtódísz vágás adventi koszorú makk gombok halottaknapja toboz virágkötés Halloween Karácsony Valentin-nap sírdísz Valentin-napra forróragasztó Halloween-tök fa darab szívfonat