2021. dec 17.

Pecsét, megpecsételte a sorsom

írta: Sz. Barta Ágnes
Pecsét, megpecsételte a sorsom

logok01.JPG

Sokat sétálgattam egy időben a városban, és egy kisebb utcában a Hősök tere közelében rátaláltam egy kis üzletre, ahol az volt kiírva, hogy "bélyegző készítés". Bementem és a részletekről érdeklődtem. Kiderült, hogy csak egy mérethelyes rajz kell nekik és elkészítik, amit szeretnék. Neki is álltam tervezgetni. Az már meg volt, hogy a logómat szeretném ily módon elkészíttetni, de sok szerteágazó terv volt a fejemben ezzel kapcsolatban. Végül kettő közül nem tudtam választani, így mindkettőt megcsináltattam. Mindkettő ceruzát ábrázol valamilyen formában, és az egyik lenyomatából alakult ki a logóm végleges képe. A logóimról többet egy másik bejegyzésemben találhatsz. 

 

A pecsét nyomatban is az az egyik legjobb, hogy ugyan sokszorosító eljárással készül mégis más-más tud lenni a nyomat, hasonlóan a többi sokszorosító eljárással készült nyomtatáshoz. A szitanyomásnál gyakran cserélgetjük a színeket és stencilezünk, így a nyomatok még többfélék tudnak lenni a lenyomtatás után, de azért hasonlítanak egymásra. /Nemsokára Karácsony, ezért fordítva raktam be a logómat nektek, mert így karácsonyfára emlékeztet/ 

vaszonra_logo_karacsonyfa.JPG

Krumplinyomást is készíthetünk egy barátnőmmel és a lányommal egy nyáron. Nagyon élveztük a dolgot. A krumplit félbe kell vágni hozzá és már lehet is faragni. A krumpli vágott oldalába faragjuk bele az eltervezett dolgot. A tervezésnél inkább csak szögletes témákban gondolkozzunk, így alakítsuk át gondolatban, amit bele szeretnénk faragni a krumplinkba. Egyszerű mintákhoz ajánlott csak ez a technika, de nagyon látványos eredményt lehet vele elérni.

A gyerekeknek való pecsételők is nagyon jók. Meghívókhoz, képeslaphoz, scrapbook technikához ajánlom legfőképpen, nagyon hangulatos tud lenni például egy karácsonyi képeslapon egy kis fenyő pecsét nyomata.

Viasznyomatot használtak régen a nemesek a leveleiken. Ma leginkább esküvői meghívókhoz készítenek ilyeneket. A kalligráfiai készletemben is volt erre alkalmas eszköz, de sajnos nem sikerült vele szép nyomatot készítenem, ezért nem tettem bele. / Igaz nem is próbálkoztam sokat, mert nagyon fogyott a gyertyám/ Kicsit csöpögött csak a hozzávaló gyertya és addig meghűlt a viasz, amire összegyűlt akkora adag, ami már elég lett volna a pecsétnek. Amikor pedig rányomtam a pecsétet az egészet felszedte, vagy elmosta. A minta nem látszott rajta egyáltalán. A régiek tudtak valamit. :)

bejegzo.JPG

Vállalkozói pecsét, avagy önfestékező bélyegző: Ez volt az egyik legjobb döntés a vállalkozóvá válásom elején, hogy készíttettem magamnak. Ilyet csak az készíttethet, aki vállalkozó és tudja is igazolni a nyomtatványboltban. Nagyon megkönnyíti viszont a vállalkozó életét, ha van ilyenje, mert így nem neki kell kitöltenie kézzel a nevét, címét, adószámát minden alkalommal, amikor számlát állít ki, hanem csak egy nyomást kell végeznie a számlatömbjébe az ezekkel az adatokkal rendelkező pecsétjével.

Ezzel a mai témám végéhez értem. Találkozunk jövőhét péntek 11 órakor! Addig ezeken a csatornákon is megtalálhattok! Sziasztok! 

https://hu.pinterest.com/szocs_barta_agnes/

https://www.instagram.com/bartacreativestudio

https://www.facebook.com/bARTamuhely​

https://www.facebook.com/bartacreativestudio

https://www.bartacreativestudio.com/ 

és ha támogatni szeretnél...

https://www.donably.com/barta-creative-studio

 

Szólj hozzá

logó vállalkozás tervezés bélyegző pecsét szitanyomás krumplinyomás szárnyasceruza