2022. feb 04.

4 jópofa alkotós ötlet

írta: Sz. Barta Ágnes
4 jópofa alkotós ötlet

Vágás, tépés, hajtás, felhajtás nélkül

Nem akarok felvágni, de van egy-két trükk a tarsolyomban a kézműves alkotások terén. Néhány alkotó ötletet ezért megosztok most veletek. 

Vágás 

1, Alkossunk kivágott geometriai elemekből képet. Négyzetet, korongot, háromszöget vágjunk ki különböző színes papírokból, vagy vásároljunk ilyeneket  papírboltból, az általános iskolában használt kellékek közül választva. Kiváló kompozíció készíthető ezekből. Inspirálódáshoz ellátogathatunk az óbudai Vasarely múzeumba. Sőt itt még ki is lehet próbálni, egy kis felállított alkotó sarokban, mit tudunk kihozni geometriai formákból. Kisebb-nagyobb, hideg-meleg színű négyzetlapokkal különböző hatásokat érhetünk el. Én karácsonyi képeslapot készítettem anno.
karacsonyfa.jpg
2, Hordozó papírba bedugható csíkokkal képet az általános iskolában készítettem először. Nagyon dekoratív. Ez is benne volt a csomagban amit az elsősöknek kell vinni rajzórára. A macikat Pinterest csatornámon nézheted meg.
3, Őrület lett egy ideje a színes csíkokkal való alkotás, az úgynevezett quilling. Itt nem használnak háttérlapot, csak magukból a csíkokból készül a mű. Sokféle díszt lehet belőlük készíteni én névnapi képeslaphoz rózsaszálak virágfejeit és leveleit formáztam belőlük.
1643974761640.jpg
Újrahasznosított anyagokból is készítettem hasonlót és az egyik nyári táboromban a táboros gyerekekkel is quillingeztünk. Műzlis doboz kartonjából vágtam ki hozzájuk a papírt vágógéppel.
img_20210707_143358.jpg

Tépés 

4, Rendszeresen készítettem gyerekkoromban tépett papírból képeket. Gyerekként ez nagyon jó móka. Nem szabad összetépni a könyvet, itt viszont egy már nem használt újságon levezethetjük az efféle indulatainkat, és közben még alkotunk is. Ha komolyabban csináljuk, akár az optikai színkeveréssel is próbálkozhatunk. Inspirálódhatunk Monet, vagy Vasarely képeiből. Rétegezhetjük is a papírt, hogy három dimenzióban is legyen kiterjedése.
Én egy színes újságból tépegettem kis körkörös papírcafatokat. Kékes színű hátterekből válogattam. Örültem, ha csíkos, vagy egyéb mintás pólós ember képére leltem a színes újságot lapozgatva, amiből téphettem, mert az még izgalmasabbá tette a kollázsom összhatását. A háttérpapíromat előre beragasztóztam, hogy nyugodtan rakosgathassam rá a papírdarabokat és csak a kompozícióval kelljen már foglalkoznom. Egy bárányfelhős eget készítettem el a kitépett lapok darabjaiból.

Hajtás

5, A klasszikus gőzös, vitorlás hajó, csákó, repülő, esetleg daru madár hajtogatása senkinek sem maradhat ki az életéből. De lehet egyszerű hajtott virágot is készíteni, és csak kevés papír kell hozzá. Ha a rajzodra ragasztod 3 dimenziós lesz tőle a képed. Ha kicsi ajándékot szeretnél adni valakinek hajtogathatsz hozzá saját dobozt.

Az alábbi papírvirágot kisfiam készítette nekem tavaly januárban a névnapomra.

dsc_0220.JPG

Ezzel a mai témám végéhez értem. Találkozunk jövőhét péntek 11 órakor! Addig ezeken a csatornákon is megtalálhattok! Sziasztok! 

https://hu.pinterest.com/szocs_barta_agnes/

https://www.instagram.com/bartacreativestudio

https://www.facebook.com/bARTamuhely​

https://www.facebook.com/bartacreativestudio

https://www.bartacreativestudio.com/ 

és ha támogatni szeretnél...

https://www.donably.com/barta-creative-studio

 

Szólj hozzá

kísérlet alkotás élmény papír tervezés hajtás vágás tépés