2021. már 19.

Bőrből, jó bőr cuccokat

írta: Sz. Barta Ágnes
Bőrből, jó bőr cuccokat

Gyerekkoromban az otthon elfekvő szarvas bőrből vágtam ki és varrtam össze nővéremmel együtt temérdek szarvasbőrbabát. Rengeteget játszottunk velük otthon. Nem voltak különösen szépek, kézzel varrt testük volt, filccel rajzolt arcuk és fonal szálakat öltöttünk a fejük tetejére haj gyanánt. Ruhát is applikáltunk nekik anyagdarabokból.

A Magyar Vár táborban, amit már sokat emlegettem, rendkívül sok bőr táskát és szütyőt készítettem. Volt egy srác, aki bőrműves szakon végzett. Vele és a többi hasonló korú fiúval és lánnyal jártunk a kézműves standhoz alkotni. Lyukasztottam, varrtak, fontam bőrt. Nem voltak mesterien megmunkált darabok, de én készítettem őket.

A Móricz Zsigmond körtérnél volt egy cipőkellékes bolt, ahol vettem bőrdarabokat és ezekből alkottam itthon. Ezt a boltot a táborban megismert bőrműves srác ajánlotta.

bor_szemuvegtok.jpg

 Egyik évben a táborban elhatároztam, hogy készítek egy bőr szemüvegtokot. A bőrműves barátom mondta, hogy mit hogy csináljak. Levágtam a választott bőrből egy megfelelő méretű darabot és két oldalt bőrlyukasztóval végéig lyukasztottam. Vágtam ki bőrcsíkokat, amiknek a végét elvékonyítottam és pillanatragasztóval bekentem. Így keményebb lett és jobban be lehetett fűzni a lyukakba. Mutatott egy szép fűzést, ami a bőrszütyő szélén halad végig szép fonásban. Többé-kevésbé jól haladtam vele. Amikor elfogyott a szál, újat kellett befűzni helyette. Felül is kilyukasztottam a szütyő bőrét, de ott egyszerűbb fonási technikát alkalmaztam. A szütyő hátára pedig övbefűzőt varrtam fel bőrvarró tűvel. Próbáltam bőrképet is készíteni, több-kevesebb sikerrel.

taska.JPG

Ezt a táskát a maradék otthoni szarvasbőrből és a cipőkellékesnél vásárolt róka szőrből újítottam fel. A bőr előtt flitterek voltak rajta, amik már kezdtek leszakadozni. Videót is készítettem a felújításról, amit lent találtok az ajánlóim között!

bor_anyag.jpg

 Amikor divattervezésre jártam készítettem egy fehér bőrtáskát, aminek a formáját a toboz ihlette. Keresztmamám táskavarró cégnél dolgozott és elhozhatott kisebb bőrdarabokat és jópofa egyéb anyagokat is. Fehér lakkbőr darabokat válogattam ki a terveimhez és több zsebbel rendelkező kis női táskát varrtam belőlük. Ha előkerül valamelyik dobozomból (tavaly költöztünk :) ), majd megmutatom nektek.

Készítettem ajtótámaszt, aminek bőrből, négyes fonással készült a fogantyúja. Meggyűlt vele a bajom, de elégedett vagyok a végeredménnyel. Azóta is vidáman használjuk az elkészült ajtótámaszunkat. Alul láthattok videót is a készítéséről.

ajtotamasz.JPG

 Készítettem bőrből késtokot, hogy ne vágja el az ujjam a kés, ha az evőeszközök közt kutatok. Bőrvarró tűvel, pelenkaöltéssel, szarvasbőrből készítettem a tokot.

kestok.jpg

 Nem nyilvános videóban ti megnézhetitek! :)

Ha tetszett a bejegyzés like-old, iratkozz fel új tartalmakért, és ha megteheted támogass engem a Donably-n!

Ezzel a mai témám végéhez értem. Találkozunk jövőhét péntek 11 órakor! Addig ezeken a csatornákon is megtalálhattok! Sziasztok! 

https://hu.pinterest.com/szocs_barta_agnes/

https://www.instagram.com/bartacreativestudio

https://www.facebook.com/bARTamuhely​

https://www.facebook.com/bartacreativestudio

https://www.bartacreativestudio.com/ 

és ha támogatni szeretnél...

https://www.donably.com/barta-creative-studio

 

Idekapcsolódó videóimat is megnézhetitek.

Szólj hozzá

bőr táska videó technika tervezés átalakítás szarvasbőr varrás vágás szemüvegtok bőrtok fonás lakkbőr ajtótámasz bőrfonás bőrvarrótű