2020. júl 10.

Képeslap, lapozz a képhez

írta: Sz. Barta Ágnes
Képeslap, lapozz a képhez

A képeslap nyomtatott formában lassan kimegy a divatból. Már kevesen küldenek el postán üdvözletet egy távoli városból születésnapra, Karácsonyra. Utcai árusnál, ajándékboltban már talán valamivel sűrűbben veszek -én személy szerint- képeslapot, ami bemutatja a várost, néhány gyönyörű fotóval.

(A képeslap eredetéről még többet találsz itt )

Régebben, néhány évtizeddel ezelőtt még rendszeresen küldtek az emberek egymásnak képeslapot, ha elutaztak valahová, vagy valamilyen esemény kapcsán. Így volt ez a mi családunkban is. Húsvétra, Karácsonyra, Újévre biztosan kaptunk üdvözlőlapot rokonainktól és írtunk is. Nagy izgalommal vártuk nővéremmel, hogy kitől milyen lapot kapunk. Nézegettük, számolgattuk őket.

Nagymamámtól, nővéremmel együtt születés- és névnapunkra is választhattunk egy képeslapot, amit a kellő időben feladott nekünk a mamánk, hogy megérkezzen még a jeles nap előtt.

Egy időben vettem magamnak olyan akvarellpapír tömböt, aminek a hátoldalára levelezőlaphátat nyomtattak. Így készítettem például Párizsban is üdvözlőlapot szénnel és krétával. Persze nem volt szívem így, minden nélkül elküldeni őket, inkább beszkenneltem és hűtőmágnest csináltam belőlük.

Azóta főleg gépen, gépre készítek üdvözlőlapot és Facebook oldalamon, vagy Instagramon küldöm el.

De azért nem csak fotóimat dolgozom fel ilyen formában egy-egy szöveggel, hanem festményeimet, rajzaimat a Madarak és Fák napja, Anyáknapja, Apáknapja, Föld napja és egyéb események kapcsán.

Idézetes lapot és köszönő lapokat is szoktam készíteni. Egy nekem tetsző idézetet választok hozzá általában egy festő, vagy valamilyen más művész tollából, ehhez pedig egy szép tájképes fotómat választom ki. Szeretek én is idézeteket olvasgatni szép képek előterében. Van hogy felvidítanak, van hogy elgondolkodtatnak mikor a sűrű hétköznapokból kiszakadok egy kicsit, hogy elolvassak egyet belőlük. Lelkesítőek tudnak lenni egy olyan napon, amikor úgy érzem semmi se sikerül.

madar01.jpg

Szólj hozzá

fotó meghívó születésnap esemény posta idézet grafika évforduló tájkép képeslap névnap alkalom szén küld természetfotó pasztell kréta üdvözlőlap Facebook Karácsony Húsvét Instagram Újév képgrafika grafikai program köszönőlap