2020. okt 16.

Divattervezés képekben

írta: Sz. Barta Ágnes
Divattervezés képekben

A divattervezéseimről már sokat írtam nektek. Ebben a részben sok kép lesz, hogy lássátok is, amit régebben már összefoglaltam. A mintatervről is már írtam egy korábbi bejegyzésemben, azt itt olvashatjátok

Az egyik mintámat a szalmarózsa ihlette, amihez előbb egy naturalista képet készítettem magáról a világról. Elölről, hátulról, alulról, felülről, oldalról lerajzoltam egyetlen egy rajzlapra grafit ceruzával. Megfigyeltem a színeit is a virágnak és a fekete-fehér tervek után, ahol a formákon volt a hangsúly, a színes terveken a szalmarózsa színei is teret kaptak. 

szellorozsa_01.jpg

Nézzétek meg milyen mintákat készítettem el én 10x10cm-es papírra fekete-fehérben és színesben. A fekete-fehér mintáimat geometriai elemekből raktam össze, főleg háromszögekből. A minták elkészítéséhez tustollat, pausz papírt és ezüst papírt, ezüst akril festéket és csillámos körömlakkot használtam. szellorozsa.jpg

Hasonlóan készült a toboz ihlette mintám is. Ehhez a munkámhoz készítettem natúr ábrázolást is, színeset is, de az valahogy nem került bele ebbe az összeállításba. Készítettem kontrasztosabb képet a tobozról egy-két árnyalat használatával. Egy részletet felnagyítottam a tobozból, ebből készült egy fekete-fehér és egy színes minta is. Az egészet összefűztem egy kis könyvben egy narancssárga szalaggal.

toboz_mintaterv.jpg

Voltak egyéb toboz ihlette mintáim is. A termések közül a toboz az egyik leginspirálóbb a számomra. Készítettem fehér bőrből ridikült is a toboz ihletésével. A táskához a toboz leveleinek formáját kölcsönöztem, amik zsebek lettek az impozáns ridikülön. Erről most nem hoztam képet nektek, de nézzétek meg ezt a másikféle tobozomról készült mintatervemet, ami alapján a táskám tervei születtek. 

mintaterv_szines.jpg

mintaterv_f-f.jpg

Textil anyagból szabásterveket is készítettem. Fehér vászonból készítettem behúzott varrással mintatervet, fodrot varrtam, levasalt hólt öltögettem és a terveket egy-egy fehér kartonra ragasztottam fel. 

vaszonbol.jpg

Inspirált az 1600-as években Angliában használt gallér, ezért annak a makettjét is megformáltam farmer anyagból kicsiben, így képem lehetett róla, hogy nézhetett ki ez a gallér annak idején. farmergaller.jpg

A sok inspirálódás, rajzolgatás, gyűjtés után nekiállhatunk a mintakészítésnek és a divatrajzok vázlatoláshoz, szabás tervek varrogatásához, hogy végül egy fantasztikus ruhát, vagy kiegészítőt rakhassunk össze. 

Ha inspirálóak voltak neked a képeim, nézd meg többi divattervezéssel foglalkozó bejegyzésem, videóim, kövess Facebook-on, Instagaramon, vagy csak nyomj egy like-ot! Összegyűjtöttem neked néhány, a témával összefüggő videómat. Jó szórakozást hozzájuk, és szép hétvégét!

Szólj hozzá

kép divat rajz technika grafika fekete-fehér színes tervezés festés minta divattervező divattörténet vágás divattervezés tusrajz divatrajz toboz mintaterv szalmarózsa divattervezes kepekben