2021. jan 08.

Pálya nekem a pályázat!

írta: Sz. Barta Ágnes
Pálya nekem a pályázat!

Kezdjük az elején. Gyerekkoromban két iskolai rajzpályázaton is indultam egymás után. Mindkettőt meg is nyertem. Aztán azt mondtam az Anyukámnak, hogy többön nem indulok, mert az nem lenne igazságos. Ennek ellenére elcitált a rajztanárom a kerületi rajzversenyre. Ott a téma a szelektív papírgyűjtés volt, amire két órát adtak. Ez akkor még elég új keletű dolog volt, én alsósként nem is tudtam mit jelent. A rajztanárom, aki még ott lehetett az elején, is csak annyit tudott mondani, hogy egy-kétféle színes kuka. Nekem nagyon nem volt kedvem a versenyhez és nem tetszett a téma sem, ezért valamit összefirkantottam, de természetesen sütött róla, hogy azt sem tudom mi fán terem a szelektív szemétgyűjtés. Nem is értem el semmilyen helyezést.

vigasz.jpg

Később, karrierem elején sok pályázaton indultam. Néhányról már írtam régebbi blogbejegyzéseimben. Ilyen például a MAFSZ-os különdíjam, vagy az Esztergomi fotóbiennálén megjelenő fotóim, a Mai Manó házban a Forte Forever kiállításon kiállított önarcképem, ami Japánt is megjárta. Ilyen a Betlehemes pályázaton díjazott alkotásom, a Paint-up-os fényfestésem és ilyenek a szemeretelepi zajvédőfal festményeim.

varas_falfestmeny02.JPG

Volt egy-két pályázat amiről csak tapasztalatokat szereztem díjak helyett. Például az ARC plakát pályázaton háromszor is indultam:

  6. ARC 2005-ben Haza. Szereted? n/a

  8. ARC 2007-ben Élni és túlélni Magyarországon Tóth Norbert Régebben kreatívabb voltam 23

  9. ARC 2008-ban Hol van a boldogság Barta Árpád és Szabó Árpád Már bennem

Az évszám mögött a pályázat témáját, utána pedig a nyertes nevét tüntettem fel.

Az alábbi galériában láthatod a pályaműveimet:

 

2006. körül az MTV filmes pályázatára leadott videóm sem került be a díjazottak közé -legnagyobb szomorúságomra- pedig vegyes technikával készült. Volt benne normál videó és animáció is.

Viszont büszkén mondhatom, hogy 2008-ban kiállították a grafikámat vidéken a Spanyolnátha című művészeti folyóirat pályázatán.

A kiírás az volt, hogy az összeállítás szerzői az akkor (2008-ban) 90 éve spanyolnáthában elhunyt Edmond Rostandról, a Cyrano de Bergerac szerzőjéről emlékezzenek meg. Egy orrszőrnyíró-képet gondoljanak tovább a főhajtás szándékával, melyet bárhogy alakíthattak, bármelyik részét felhasználhatták — az volt a fontos a zsűri számára, hogy olyan, kimondottan erre az alkalomra készülő, új alkotás képződjön, amelyen az orrszőrnyíró, ill. annak bármely részlete felismerhetővé válik.

Az én pályaművem számítógépes grafikával készült. A képemen az orrszőrnyíró fogantyúját orr alakúra alakítottam át.

orsznyiro.jpg

Indultam még zászló pályázaton és illusztrációson is többek között, de nem kaptam rajtuk érmeket és díjakat. Minden esetre nem kenődtem el, még mindig van, hogy egy-egy filmes, vagy fotós pályázat felkelti a figyelmet, de már korántsem annyi mint régen. Van, hogy nem tűnnek a zsűrik fairnek, de ha nem adod be a pályamunkád biztos, hogy nem is nyersz! 2021-ben talán több pályázaton indulok majd! :) 

Ha támogatni szeretnél a Donablyn (https://www.donably.com/barta-creative-studio) megteheted!

Szólj hozzá

videó pályázat rajz kiállítás animáció ötlet plakát rajzpályázat betlehem óriásplakát falfestés különdíj orrszőrnyíró zajvédőfal ARC illusztrácio barát feleség anya bartacreativestudio Paint Up fotóbiennálé MTV reklám