2021. dec 10.

Olyan, mint a minta, mert az is

írta: Sz. Barta Ágnes
Olyan, mint a minta, mert az is

Minta tervezés pólóra, táskára...

Készítettem már a szitázásról kettő bejegyzést, és a divattervezésről többet is. Ezekben a bejegyzésekben szó esik többek között a mintakészítésről is. Most egy kicsit másfajta mintákról fogok írni, mint amiket a divattervezéses bejegyzésemben taglaltam. Olyanokról, mint amiket a szitás bejegyzésben említettem, ugyanis ott nem fejtettem ki a mintatervezés részt eléggé.

Nagyon szeretem az állatokat, mint ahogyan ez több bejegyzésemben is kiderülhetett már.

Mint már tudjátok, sokat krokizok állatokat. A mintakészítésem alapjait ezek a krokik képezik. Vicces jeleneteket szeretek megörökíteni. Például az orrszarvút pisilés közben skicceltem le. Vízszintesen spriccelt ki belőle a sárga folyadék, mint az gondolom egyébként lenni szokott. Minden esetre nekem pont kapóra jött, hogy lerajzolhassam. A vele készített mintámra az állat mellé annyit írtam "Ilyen az élet!". Szeretem az állatokat lerajzolni akkor is, amikor valami elképesztő dolgot csinálnak. Például amikor a macskák tisztogatják magukat a legeldugottabb részeken is, egy négylábú állat két lábra áll, vagy akárcsak édesdeden alszanak, pihennek valahol. Állatkert bérletet minden évben vásárolunk. Én mindig igyekszek papírt, ceruzát vinni, és minél több vázlatot készíteni a bentlakókról. A vázlatokat aztán beszkennelem, és szövegeket társítok hozzájuk. 

A szövegeket általában valamilyen szinonimára építem, esetleg valami állatos tartalommal látom el. A betűtípust a szöveg komolyságához, mondandójához igazítom. A mintáimat egytől-egyig fekete-fehérben készítem el. Ez nem azt jelenti, hogy minden színtelen lesz majd a végén, hanem hogy ezt az alapot lehet majd színnel ellátni. A fekete színű részek lehetnek majd az anyagon színesek. Van negatív mintám is ahol nem a vonalak, hanem a háttér színes. A több színben lenyomtatható mintáimnál több szitát készítünk, ahol a különböző szitákat különböző színekkel nyomtathatjuk le, így több színű végeredményt kaptunk az anyagunkra. Egy szitán belül pedig készítettünk már átmenetes színű nyomtatást is, és stenciles mintával is próbálkoztunk. A póló színe is hozzájárul a minta végleges kinézetéhez. Lovas mintámhoz például olyan színt szeretek választani, ami akár a ló színe is lehetne. Férfias mintához pedig általában férfias színű pólót választok.
A férfias mintákhoz én a "karakán" szinonimás szövegekkel ellátott mintáimat sorolom. (Orrszarvús, teknősös és medvés minták). A nőies mintákhoz a zebrás, flamingós, madaras mintáimat sorolom. Amiknek a szöveg részén például az "extravagáns" szó szinonimái foglalnak helyet. A gyerek minták közé pedig például a dinoszauruszos, elefántos mintákat teszem. Ezek között a kategóriák között persze van átjárás. Felnőtt férfi pólóra is nyomtattunk már T-rex-et, ami a tulajdonosának nagyon tetszett.

A szövegekkel kifejezheted a pillanatnyi hangulatodat is. Például az elején említett "Ilyen az élet!" cíművel. A grafikák pedig lazák, kifejezőek és egyszerűek.

Úgy egy hónapja kiadtam néhány mintám forgalmazását a kezemből, amikor megismertem egy póló boltot. Így nekem itt már csak a rajzolással kell foglalkoznom.

boltom.jpgA pólóboltomban rendelhettek egyszerűen néhány mintámból lenyomatot ezerféle pulcsira, pólóra, sapkára, bögrére... Folyamatosan bővül a kínálat. 

Azért vannak szitamintáim, amiket nem adtam be a boltba. Itthon is még rendszeresen nyomtatunk. Például a hétvégén családi nyomtatóhétvégét tartottunk. 6 évestől 12 évesig mindenki készített valamit. Én pedig napi szinten készítek újabbnál-újabb mintákat megrendelésre is. Céges póló és karácsonyi szalvéta a legújabb készülő projektem. Tervben vannak még egyéb izgalmas dolgok is, amiket lehet, hogy egy következő bejegyzésben mutatok majd be. 

Ezzel a mai témám végéhez értem. Találkozunk jövőhét péntek 11 órakor! Addig ezeken a csatornákon is megtalálhattok! Sziasztok! 

https://hu.pinterest.com/szocs_barta_agnes/

https://www.instagram.com/bartacreativestudio

https://www.facebook.com/bARTamuhely​

https://www.facebook.com/bartacreativestudio

https://www.bartacreativestudio.com/ 

és ha támogatni szeretnél...

https://www.donably.com/barta-creative-studio

 

Nézzétek meg idevágó videóimat is!

Egy kis ízelítő a szitázásból.

Itt láthatod a szita készítést, pólónyomtatást részletesebben.

Szólj hozzá

póló bögre medve orrszarvú elefánt témák állatok termékek maszk minta sapka pulcsi pólónyomtatás kroki kirakós pólóbolt vászontáska mintaterv