2022. júl 22.

Eljegyzés és esküvő, kreativitás a "Nagy Nap" előtt

írta: Sz. Barta Ágnes
Eljegyzés és esküvő, kreativitás a "Nagy Nap" előtt

(meghívó, köszönő ajándék, virág dísz)

Több szerettünktől is kis növényt kaptunk kaspóban eljegyzési ajándéknak. Ez az ajándék azt szimbolizálja, hogy nevelgessük, érleljük a növényünket, ahogy a kapcsolatunkat is. Valamelyiknek írva is volt a cserepére. Jó meglepetés volt, mi nagyon örültünk neki.

Kedves meglepetés lesz a szerettednek, ha saját készítésű növény beültetést készítesz, vagy írsz kerámiafilccel a hozott cserepes virág kaspójára üzenetet. Filcet hobbi boltból szerezhetsz hozzá.

Rengeteg esküvőn voltam már, és nem sokkal kevesebb lakodalmon. Mind közül azokat szerettem leginkább, amelyikben látszott a pár egyénisége, egyszerű volt és meghitt. Egy vendégnek sem jó, ha a pár ideges, nem tud a lényegre koncentrálni, fennakad kis dolgokon. Szerintem egy-egy kis hiba még jót is tesz a szertartásnak, vagy a lakodalomnak. A párról kell szólnia mindennek. Úgy kell lennie a dolgoknak, ahogy ők szeretnék. Semmi se legyen görcsös, a szeretet a fontos.

A meghívó az első dolog, amit a vendégek kapnak a pártól. Megmutatja a meghívottaknak az esküvő tervezett hangulatát, és egyéb fontos információkat tartalmaz az esküvőről és a lakodalomról. Benne van a szertartás/szertartások/lakodalom helyszíne, egy idézettel karöltve. Íródhat kedves, elegáns, vagy akár humoros stílusban a meghívó szövege, a megszólítástól kezdve az elköszönésig. Ennek is bele kell illenie a nagy egészbe.
Saját esküvőmre természetesen én terveztem a meghívót. A szűk családnak rézkarcpapírra, akvatinta technikával, borvörösben. Egyesével nyomtattam le a meghívókat a bejáratott képgrafika műhelyemben, ami a Ráday utcában volt. Ezzel a módszerrel viszont nem lehet sok nyomatot készíteni, mert egy idő után -a sok dörzsöléssel- lekaparjuk a akvatintát a lemezről. Nem is beszélve arról, hogy milyen fárasztó karilag, és mennyire hosszas időben, akár egy nyomatot is elkészíteni. A nyomatra ezután (elektromos) nyomtatóval került rá a szöveg. Miután ez is kész volt vágógéppel kivágtuk, felül kilyukasztottuk lyukasztóval két helyen, és egy barna szalaggal összekötöttük a meghívó lapjait. Márai Sándortól választottunk hozzá idézetet. A többi vendégnek linómetszetben készítettem el egy ugyanilyen képet, zöldben. Itt viszont csak egyszer nyomtattam le a nyomatot. Beszkenneltem, és színes nyomtatóval nyomtattuk mindenkinek a meghívójára egy Csukás István idézettel együtt. Térképet is mellékeltünk a meghívó mellé, nehogy elkavarodjon valaki a helyszínek között. Jó volt dolgozni a meghívókkal, kellemes felkészülés volt velük a nagy napra.

meghivo.jpg

Készítettem a férjemnek az öltönyéhez díszzsebkendőt, és magamnak zsebkendő tartó szütyőt is. Az esküvői ruhát is én terveztem, de annak varrását már egy szakértőre bíztam. Kedves varrónő ismerősöm volt ez a szakértő, egy gyerekkori barátom anyukája. A ruhámhoz anyukám horgolását is felhasználtuk. Az anyagokat én választottam ki. A ruha egyébként vizsga munkám volt a divattervező szakon. Erről többet is olvashattok régebbi bejegyzésemben.

Virág díszeket is készítettem az asztalokra saját kezűleg. Ha valaki szeret ilyesmivel bíbelődni, érdemes érdeklődni virágosnál, hogy melyik virágnak van éppen az idénye, melyik áll el hosszabb ideig. Hobbi boltokban lehet kapni száraz és nedves oázist is, ami segít, hogy szépen össze tudd rendezni a virágaidat. Ha van rá lehetőséged virágpiacon vásárolj, mert ott olcsóbb. A rózsát én is sokat teszteltem. Egész sokáig bírja víz nélkül és szépen tud kiszáradni is.

Én száraz virágból dolgoztam. Használtam még színes zsinórt, tobozt, fenyőfa szeletet. Ha száraz virágból készítjük a dekorációt, akkor akár hetekkel az esemény előtt is elkészíthetjük. Használhatunk hozzá sóvirágot, rózsát, levendulát is többek között. Talán így még a dekoráció ára is kedvezőbb lesz.

A köszönő ajándék is jó, ha ötletes és illik az esküvő stílusához. Egyik kedvencem az az esküvő volt, ahol egy "fehér" ló hozta a párt. Ez az állat a sajátjuk volt. A vőlegény szeretett festeni, és nagyon vallásos volt, ezért a szertartás után köszönőajándék gyanánt mindenki kapott egy mini, merített papírra festett tájképet. A papír másik oldalán egy Bibliából származó idézetet találtunk. Volt olyan esküvő, ahol mini buborékfújó volt a köszönőajándék. A szertartás előtt megkaptuk már őket, és amikor kijött a pár a házasságkötő teremből, akkor kellett buborékot fújni velük. Szép fotók születtek így. Egy másik esküvőn pedig fotó készült rólunk és a párról, a lakodalom előtt, a helyszínen. Amikor haza indultunk megkaptuk ajándékba a kinyomtatott fotót. Ez a kép azóta is emlékeztet minket erre a szép napra. Ezeken az esküvőkön fényképeket is készítettem. A montázst róluk itt nézheted meg. A mi esküvőnkről lemaradt a köszönőajándék, nem lett kirakva a virágdísz az asztalokra, ültetőkártyát meg eleve nem is akartunk. A fő asztalnál ültünk mi a szűk családdal, a többiek pedig az mellé ültek aki mellé szerettek volna. Minket nem egyszer ültettek esküvőkön ismeretlenek mellé, vagy a legkevésbé nekünk való helyre. Mi nem akartuk ezt a hibát elkövetni. Ugyan szépek tudnak lenni ezek a kártyák -akvarell papírra festett rózsák stb.-, de sok kellemetlenségtől tudja magát megkímélni a pár, ha elhagyja őket. /Rossz helyre ül valaki és a másik nem tud leülni. Valaki nem látja jól, vagy nem tudja elolvasni a szépséges betűtípussal írt szöveget. A dédmamádat azért rángatnád, hogy a te általad kiválasztott helyen üljön?! Mi van ha két olyan embert ültetsz össze, akik nem jönnek ki jól??? Jobb, ha mindenki oda ülhet ahova szeretne./

Én kis köszönőkártyákat készítettem, amit oda lehet kötni egy kis csomag bonbonhoz, vagy odatűzni egy kicsi elegáns csomagolású csokoládéhoz. A virágokat hozzá akvarell technikával festettem, vagy krétával rajzoltam. Az akvarell technikás verziónál, fekete tűfilccel rajzoltam fel az orchideát, akvarell papírra, akvarell ceruzával. Ezután óvatos mozdulatokkal, egy ecsettel  benedvesítettem a ceruzával beszínezett részeket. Megvártam míg megszárad. 

A krétás verziónál pedig krétával felrajzoltam a virágokat, beszíneztem az egészet. Ezután kicsit elkentem a színeket, még megerősítettem a főbb vonalakat újabb határozott krétavonásokkal, árnyékokat és fényeket tettem a virágokra. Az elkészült kártyákra grafikai programmal tettem rá a szövegeket. Kész lett.

Ezzel a mai témám végéhez értem. Találkozunk jövőhét péntek 11 órakor! Addig ezeken a csatornákon is megtalálhattok! Sziasztok!

https://hu.pinterest.com/szocs_barta_agnes

https://www.instagram.com/bartacreativestudio

https://www.facebook.com/bARTamuhely​

https://www.facebook.com/bartacreativestudio

https://www.bartacreativestudio.com

https://www.youtube.com/c/bARTacreativestudio

https://www.youtube.com/channel/UCMYeOdB0QyaATysRCunOMWg

ha rendelnél a pólóboltomból...

https://pm111991.polomania.hu/termekek

https://www.vegyelhazait.hu/bolt/bartacreativestudio-2574

és ha támogatni szeretnél...

https://www.donably.com/barta-creative-studio

Nézd meg idevágó videóimat is! A meghívót feldobhatod egy kis aranyfüstös díszítéssel!

Az asztalt nemezvirágokkal, vagy papírrózsákkal is díszítheted.

Így dolgozom én szalaggal és tobozzal.

Szólj hozzá

meghívó kép technika grafika virág illusztráció tervezés szalag köszönőajándék toboz virágkötés köszönőlap