2021. máj 21.

Esküvői fotó, ahogy én csinálom

írta: Sz. Barta Ágnes
Esküvői fotó, ahogy én csinálom

pixiz-20-05-2021-10-25-27.jpg

Bár nem szerettem volna esküvői fotós lenni sohasem, de mióta fotó szakon végeztem, azóta állandóan a vállamon lóg a fényképezőgép. Ha egy családi vagy baráti rendezvényre megyek, már megszokott és elvárt tőlem, hogy fotózzak. Ezért van az, hogy rengeteg esküvőt is végigfotóztam a számtalan esemény mellett, ahova elmentem. Ezek a képek, amiket bemutatok most nektek nem egy átlag fotós esküvői képei, mert arcokat nem fogtok közelről élesen látni, csak a hangulatot akartam most nektek bemutatni. Természetesen az érintettek kaptak éles közeliket is a képeimből. A legelső esküvői fotóimat fekete-fehér filmre fotóztam az analóg gépemmel, amit én is hívtam elő ezután. Ezekből most nem láthattok.

A fent látható esküvő az egyik kedvencem volt. Ritka a téli esküvő, pláne a lovas. A lovak és népviseletek látványa elég kontrasztos volt a lakótelep betondzsungelében. A havas táj még ünnepélyesebbé tette a képeimet. Igyekeztem sok súrlófényes és sziluettes képet készíteni elkapva egy-két pillanatot. 

pixiz-20-05-2021-10-41-23.jpg

Ezen az esküvőn is az állatok tették egyedivé a szertartást. Itt galambokat eresztett el a pár, de nem a szó rossz értelmében. :) Róluk készítettem néhány közelit és egy-két mozdulatképet is.

pixiz-20-05-2021-10-05-13.jpg

Ennél az esküvőnél egy gyönyörű templomban volt a szertartás. A belső részletekkel nem tudtam betelni. Az üvegablakok a szikrázó napsütés által megvilágítva gyönyörűek voltak. Ugyanúgy, ahogy a menyasszony sziluettje az ajtóban, vagy a szalag és virágdíszek itt-ott. 

pixiz-20-05-2021-09-51-59.jpg

A lakodalom bár egy egyszerű művelődési házban volt, de a hangulat fergeteges volt így is. Rengeteg játékkal és tánccal. Ezt próbáltam visszaadni különleges felvételeimmel. A fotóimat egy CD-re másoltam az ifjú párnak, amire grafikusprogrammal borítót szerkesztettem.

pixiz-20-05-2021-11-25-37.jpg

Ennél az esküvőnél leginkább a hangulatfényekre koncentráltam.

pixiz-20-05-2021-11-21-27.jpg

Ezt az esküvőt a Stefánia palotában rendezték. Csodás volt a helyszín, leginkább a részletek megkomponálásával kellett foglalkoznom és a pillanatok elkapásával. Szerencsére itt is besegített nekem az időjárás, mert napközben szikrázó napsütés volt odakint.

pixiz-20-05-2021-11-10-51.jpg

Vidéki esküvő volt egy helyes kis templomban és egy kastélykertben. Végig követtem az eseményeket a fényképezőgépemmel. A párnak az esemény után még a fotóimból (saját nagy negatívval) cianotípiákat is készítettem, amit be is kereteztünk a férjemmel.

pixiz-20-05-2021-13-25-11.jpg

Ennél az esküvőnél, amit szeptemberben rendeztek, talán még csodálatosabb fényekkel dolgozhattam. Szépen körvonalazta a modelljeim alakját. Az árnyékok is nagy szerepet játszottak egy-egy képemen. A fény-árnyék kontrasztokat sem hagyhattam ki a komponálásból.

pixiz-20-05-2021-10-50-55_1.jpg

Ennél az esküvőnél amit májusban rendeztek szinte végig ömlött az eső. Ez adta meg a hangulatát a képeimnek. Néhány lakodalmas képet választottam ki az esküvői fotóimból. 

pixiz-20-05-2021-10-15-24_1.jpg

Az esküvő Budapesten, míg a lakodalom Szentendrén volt a fenti montázsomnál. Egy-egy romantikus eseményt, éttermi hangulatot örökítettem meg fent látható képeimen.

pixiz-20-05-2021-13-07-08.jpg

Ennél az esküvőnél -ami szintén Budapesten volt- is a kontrasztoké volt a főszerep. 

pixiz-20-05-2021-15-23-43.jpg

Ez az esküvő egy romantikus budai templomban volt. Azt a pillanatot örökítettem meg fent látható képeimen, amikor az ifjú házaspár kilép a templomból és rizzsel dobálja meg a násznép.

pixiz-20-05-2021-15-33-22.jpg

Ez a szertartás az Óbuda főterén lévő házasságkötő teremben volt. Itt láthattok gyűrűhúzást az egyéb hangulatképek között.

Minden házaspárnak átadtam a fotóimat, amiket nagy örömmel fogadtak. Nagyon jó élmény volt nekem.

Érdemes ráhagyni a fotózást profi fotósokra, mert rengeteg drága eszközük van, amit jó esetben tudnak is használni. Az ember fotózás közben nem marad le semmiről, nyugodtan élvezheti az eseményt. Hogyha valaki mégis hobbiból szeret fotózni esküvőkön, akkor segítek, hogy ne hagyja ki a legszebb pillanatokat, amik egy ilyen esemény kapcsán előfordulhatnak.

  1. a menyasszony és a vőlegény készülődése
  2. a templom előtt összegyűlt tömeg
  3. jegyespár érkezése
  4. a menyasszony végigvonulása az oltárig
  5. gyűrűhúzás
  6. csók
  7. gratulációk a templom előtt
  8. csokordobás
  9. ifjú házasok tánca
  10. lakodalmi játékok
  11. torta érkezése és vágása
  12. menyecsketánc

A fentik mellett természetesen fotók a párról és az egybegyűltekről, a templom részleteiről, díszítésről, ételekről, a helyről és a hangulatról.

Ezzel a mai témám végéhez értem. Találkozunk jövőhét péntek 11 órakor! Addig ezeken a csatornákon is megtalálhattok! Sziasztok!

https://hu.pinterest.com/szocs_barta_agnes

https://www.instagram.com/bartacreativestudio

https://www.facebook.com/bARTamuhely​

https://www.facebook.com/bartacreativestudio

https://www.bartacreativestudio.com

https://www.youtube.com/c/bARTacreativestudio

https://www.youtube.com/channel/UCMYeOdB0QyaATysRCunOMWg

ha rendelnél a pólóboltomból...

https://pm111991.polomania.hu/termekek

https://www.vegyelhazait.hu/bolt/bartacreativestudio-2574

és ha támogatni szeretnél...

https://www.donably.com/barta-creative-studio

 

Ha kíváncsi vagy egyéb fotóimra is, ebben a videóban sokat megtekinthetsz belőlük.

Szólj hozzá

fotó film kép fényképezőgép esemény borító állat képek esküvő technika tájkép fekete-fehér élmény fotók felvétel állatok sziluett közeli tervezés részlet városkép montázs fényképek képkeret kompozíció kontraszt cianotípia hangulatképek barátoknak fotópapír keretezett fényérzékeny épületfotó CD fény-árnyék fekete-fehér film esküvőiruha fekete-fehér fotó mozdulatkép