Egy profi fotográfus használ legalább két stúdiólámpát, amire soft box-ot rak, vagy belül ezüst, vagy arany színű esernyőt. A lámpa elé rakhat még szűrőt is, vagy méhsejt előtétet. Egy külső fénymérővel ellenőrizheti a fények erősségének arányát. Különféle lehúzható háttereket és drapéria anyagokat rakhat a tárgy mögé. Nekem a kedvenceim a fehér, fekete, szürke. És a beállítások végén önkioldóval megnyomhatja távolról is az exponálógombot. Ám még ilyen eszközökkel sem garantált a jó végeredmény.
Én is készítettem profi stúdióeszközökkel tárgyfotót analóg, fekete-fehér fényképezőgéppel. Üvegpoharakat fotóztam és használtam hozzá bársonydrapériát, tükröket és üveglapot. Analóg fényképezőgépem negatívját én hívtam elő, és a papírképet is én nagyítottam le a lefotózott tárgyaimról. Nem teljesen voltam elégedett az elkészült képeimmel, főleg azért, mert a beállítások nem voltak túl érdekesek a számomra.
Az első fekete-fehér analóg géppel készült műtermi fotó a második kettő pedig műterem nélkül készült szintén saját nagyítás.
Fotósorozatot készítettem digitális technikával is. Ezeknél a fotóknál nem használtam stúdiólámpákat, mert azzal kevés ember rendelkezik otthon, a célom az volt, hogy bemutassam, hétköznapi eszközökkel is lehet jó eredményt elérni. Kedvenc otthoni állatos tárgyaim volt a sorozat témája. Már régóta terveztem, hogy megcsinálom, és most végre sor került rá. Külön választottam a konyhában, a fürdőszobában és a nappaliban használt tárgyaimat. Szép hátteret kerestem, jó beállításokkal próbálkoztam. Háttérnek itt-ott drapériát használtam. Olyan beállításokat próbáltam készíteni, amelyeknél a legjobban tud érvényesülni a forma, a legszebb oldalát mutatja a tárgy, és a leginkább felismerhető. A tárgyak megvilágításánál is erre törekedtem. Tárgy fotónál is nagyon kifejező tud lenni -mint a portré, vagy tájfotónál- ha surlófényt is használunk. Ez a fajta megvilágítás térbelivé, és még izgalmasabbá tudja tenni a tárgyunkat. Leválasztja a tárgyat a háttérről. Mindenképpen szükséges elölről főfény, ami azért felelős, hogy jól láthatóak legyenek a képeink "szereplői". Ez teszi ki a világítás nagy részét, a surlófényt inkább csak díszítésként alkalmazzuk. A surlófény hátulról, vagy oldalról irányul a tárgyakra. A képeimen tárgyai közt szerepelnek kézműves, és gyári darabok is.
A digitális technikának köszönhetően utómunkával is könnyedén lehet még csiszolni a végeredményen. Kontrasztot növelni, fényt tenni rá, leszedni a nem kellő dolgot a képről, vagy képkivágást változtatni. Mindenkit csak buzdítani tudok, hogyha érdekli a téma kísérletezzen otthon nyugodtan. Ráadásul digitális technikával nem fog elfogyni a filmetek! :)