2022. sze 09.

8 születésnapi ötlet gyerekeknek, nőknek és férfiaknak, amit saját magad is elkészíthetsz

írta: Sz. Barta Ágnes
8 születésnapi ötlet gyerekeknek, nőknek és férfiaknak, amit saját magad is elkészíthetsz

‌Van olyan ország, ahol nem tartják fontosnak a születésnapok ünneplését, csak akkor ünnepelnek, ha az illető letett valamit az asztalra. Nálunk viszont nagyon fontos ez az ünnep. Gyerekkorban a kezünkön számoljuk az évek múlását, később pedig a kerek évfordulóknak szentelünk nagy jelentőséget. A gyerekeknek annyi gyertya van a tortájukon, ahány évesek. Kíván valamit a gyerek magában, és ha sikerül egyszerre elfújnia az összes gyertyát, akkor teljesül. Még ezután is titokba kell tartani a kívánságot, és csak akkor szabad elmondani, ha az teljesült.

A felnőtteknek rendszerint már szám formájú gyertyát tesznek a tortájukra. A felnőtt kor beköszöntére (18. évi születésnap) is nagy hangsúlyt fektetünk. Ilyenkor sokszor arany ékszert kap a születésnapos ajándékba. Én is azt kaptam anno. Most pedig egy kerek évfordulóhoz közelítek, ezért gyűjtöttem össze néhány kreatív születésnapi ajándék javaslatot.

gyerekeknek_ajandekotletek.jpg

Gyerekeknek: 

Tolltartó: A képen látható tolltartót már több mint 10 éve készítettem magamnak. Készítettem hasonlót egy barátnőmnek is. A Képzőművészeti Egyetem egy hallgatója akart is tőlem vásárolni egy ilyen tolltartót, de akkor még nem akartam ilyenekkel foglalkozni, így elutasítottam. Egy régi nadrágot vágtam szét hozzá, hogy elkészíthessem. A nadrág már térdben kopott volt, és máshol is volt rajta szakadás. A célomnak viszont pont megfelelt, mert csak minimális méretű anyagot kellett belőle felhasználnom. Nem kellett hozzá nagy varrástudás. Miután kiszabtam, tasakot varrtam az anyagból, felül visszahajtottam, és levarrtam. A visszahajtott résbe került később a kötő, amivel össze lehet húzni a tolltartó száját, hogy ne essenek ki a tollak, ceruzák. Ma is büszkén használom. Használhatunk hozzá dinoszauruszos, hercegnős, vagy bármilyen kedvelt mintás anyagot is, ezzel személyesebbé téve a tolltartót.

Nyomdázó: Egy kidobásra váró kupakra készítettem nyomdázót. Először a kupakot körberajzoltam egy gumilapon, így ennél nagyobb formában nem gondolkoztam. A körforma belsejébe terveztem bele a lovacskát. Kivágtam és a belső részeket egy tűvel bekarcoltam. A saját gyermekeimnél nagy sikert aratott.

noknek_ajandekotletek.jpg

Nőknek:

Hamis zománc fülbevaló: A hamis zománcport egy hobbi boltban vettem. A tartóján volt némi leírás a használatával kapcsolatban. Én a legegyszerűbb technikát használtam rászórtam a rézdarabomra a port, beraktam kellő ideig a sütőbe, és kész volt. Már csak megvártam míg kihűl, és ráraktam az ugyanitt vásárolt fülbevaló tartozékom. Nekem volt otthon hozzá rézlapom, amiből kivágtam a kellő formát, de lehet kapni hobbi boltban ezerféle fémgyűrűt, medált, fülbevalóalapot, amit fel lehet használni ilyen célra. Különleges, egyedi, saját készítésű ékszert kapunk. Alul megnézheted az erről készített videómat.

Karkötő féldrágakövekből fűzve: Nagyon szeretem a zöld és kék színek árnyalatait, ezért ilyen ásványokból válogattam össze a karkötőmet. Gyöngyös boltból szereztem hozzá a gyöngyöket, a többi alapanyagot (a rugalmas damilt, a halas, a szitakötős és a leveles medalionokat) pedig hobbi boltból. Nem volt sok idő összerendezni és összefűzni, csak a gyöngyös boltban töltöttem sok időt a válogatással. Nem olcsó egy ilyen karkötő anyagdíja, de nekem sohasem tetszenek, amiket kapni lehet. Nem szépen vannak összeválogatva az ásványok, csúnya medálok lógnak rajtuk stb. Ha valaki kényelmes a saját maga által kiválasztott ásványokkal készíttethet is egy karkötőt, ami ha nem is saját készítésű legalább egyedi lesz.

Bross gyöngyből és drótból: Ez a feladat egy kicsit több kézügyességet igényel, de gyönyörű végeredménnyel zárul. Aki kicsi késztetést is érez, de még bizonytalan, annak mindenképp ajánlom az elkészítését. Alul találtok két videót is, ahol bemutatom hogy kell elkészíteni.

Ez egy egyszerűbb virág, de mutatós.

Ez pedig valamivel bonyolultabb.

Szalvétafogó süthető gyurmából: Akár kis gyerekekkel is elkészíthető a forma, csak a sütéshez kell egy kis óvatosság. A végén ki is lehet festeni a kész darabokat.

ferfiaknak_ajandekotletek.jpg

Férfiaknak:

Mobiltartó tok: Hobbi boltban kapható szövő alkalmatossággal könnyű elkészíteni egy mobiltartónak elegendő darabot. Igazán csak türelem kell hozzá. A színeket összeválogathatod az ajándékozandó kedvenc színeiből, és kezdheted is a munkát. Vastag fonalat érdemes választani. A végén az egészet összevarrjuk, esetleg varrunk még rá egy pántot is. Alul megnézheted a szövésről készített videómat.

Vasalható textillel díszített bevásárló táska: Esetemben nem annyira férfias a minta, mert ez a díszítés nem férfinek készült. A vasalható textilből kivágtam darabokat, leszedtem róla a védőfóliát, és a megfelelő oldalával a táskára helyeztem. Amikor elhelyeztem a darabokat óvatosan beraktam egy hőprésbe, de természetesen a vasaló is megteszi. A minta felé tegyünk sütőpapírt is. Ez attól is megvéd, ha véletlenül fordítva tettük rá az anyagra a mintánkat, mert ilyenkor nem a vasalóra, hanem a sütőpapírra ragad a minta. A hobbi boltban kapható levasalható anyagok csomagolásán fel van tüntetve, hogy hány fokon mennyi ideig kell őket vasalni. Érdemes ezt betartani, mert különben ráéghet a felső fólia, összehúzódhat az anyag, legrosszabb esetben pedig kilyukad és meggyullad az anyag. A felső védőfóliát csak a levasalás után kell leszedni. Ez védi a feltett mintát. Ha ti is szeretnétek szemeket is felrakni, vagy a mintátok nektek is több rétegű, akkor ezt többszöri vasalással érhetitek el. Amikor kész az első réteg utána jöhet az újabb. Férfiaknak készíthetünk például valamilyen sport témájú mintát a vászontáskára. Ti milyet készítenétek?

Családnak: Ajánlom a Funny Logic-kal együtt készített családi kincskereső játékainkat. 

rsz_plakat_lovas.jpg

Az elszabadult ménes – Lovas kaland-ot

és az Álom-mentőakció – Unikornis kaland-ot! Mindkettő sokszorosan tesztelve lett már játékos családok által! 

Készítésükről szóló bejegyzéseimet pedig itt találjátok!

Ez a lovas és ez az unikornisos.

rsz_1plakat_unikornis.jpg

Ezzel a mai témám végéhez értem. Találkozunk jövőhét péntek 11 órakor! Addig ezeken a csatornákon is megtalálhattok! Sziasztok!

https://hu.pinterest.com/szocs_barta_agnes

https://www.instagram.com/bartacreativestudio

https://www.facebook.com/bARTamuhely​

https://www.facebook.com/bartacreativestudio

https://www.bartacreativestudio.com

https://www.youtube.com/c/bARTacreativestudio

https://www.youtube.com/channel/UCMYeOdB0QyaATysRCunOMWg

ha rendelnél a pólóboltomból...

https://pm111991.polomania.hu/termekek

https://www.vegyelhazait.hu/bolt/bartacreativestudio-2574

és ha támogatni szeretnél...

https://www.donably.com/barta-creative-studio

Ha szeretsz ékszereket készíteni itt találsz néhány videót, ami segíthet. Ebben a videóban például egyszerű eszközökkel készítek, a főleg a természetben talált anyagokból karkötőt.

Az alábbi videóban fonalból készítek karkötőt, amit a videóm alapján akár egy gyerek is el tud készíteni.

Ebben a videóban apró, megmaradt bőrdarabokból készítek karkötőt.

Itt újrahasznosított anyagokból készül fülbevaló,

akár ebben a videómban.

Ennek a karkötőnek az elkészítése egy kicsit több ügyességet és speciálisabb eszközöket igényel.

Ebben a videóban készült medállal is ez a helyzet.

Jó nézelődést, jó munkát!

 

Szólj hozzá

születésnap táska kézműves ajándék ékszer karkötő fülbevaló nyomtatás tolltartó bross gyereknek mobiltartó nőnek szalvétagyűrű szövés mobiltok kézzel készült férfinak vasalható textil fülbevalótartozék