2020. sze 04.

Filccel, vagy színes ceruzával

írta: Sz. Barta Ágnes
Filccel, vagy színes ceruzával

Gyerekkoromban főleg filcet, vagy színes ceruzát használtam képalkotáshoz. Aztán egy időre feledésbe merült, hogy milyen jó is velük dolgozni. Inkább grafittal, tussal, festékkel, vagy szénnel hoztam létre a képeimet. Aztán egy szép napon újra a kezem ügyébe kerültek ezek az eszközök. Itt már volt gyerekem és neki voltak filcei, így jutottam én is hozzájuk. Végül ezek segítségével készítettem el a könyvemet. Természetesen itt nem "csak" filcet, hanem pasztell krétát is használtam. A szövegeket is én írtam a rajzokhoz, így lett teljes a kis könyvecske, amit gyerekeim nagy örömmel fogadtak. A lent látható képen "Felhők" című könyvem illusztrációiból vannak részletek.

felhok_c_konyv.jpg

A lent látható képek egy másik könyvem illusztrációinak feldolgozás előtti verziói. A filccel készített rajzokat beszkenneltem, kivágtam és kontrasztosítottam egy rajzprogramban. Zsírkrétás satírozásom lett a háttere mindegyiknek. Fejezetenként más-más színt használtam. Az így elkészült képek mindegyike az illusztrálni kívánt szövegekhez került.
Ez a könyv családi történeteket dolgoz fel, a mi és egy számunkra kedves család közös élményeit. Mivel ők nagyon szerették az Anna és Peti sorozatot annak mintájára készült a könyv, amit férjemmel együtt házilag kötöttünk be. A borítója kemény karton, amire pöttyös anyagot ragasztottunk. Ebbe a borítóba ragasztottuk be az összefűzött könyvünk első és utolsó lapját. Elég sérülékeny lett sajnos ez az ajándék. Sűrűn forgatták a gyerekeink és mi is a férjemmel a saját példányunkat, olvasgatva a vicces sztorikat. A vastag, selymes lapok nagyon súlyosnak bizonyultak. Szerencsére még időben megerősítettük ahol kellett, így nem történt katasztrófa.

 

nyers_rajzok.jpg

Itt látható néhány kész illusztrált oldal a történetek nélkül.

 

konyvlapok.jpg

Szeretem próbálgatni az eszközöket, így akadtam egy csodás dologra a varázsfilcre. Itt láthatjátok az egyik videómat, amiben varázsfilctollal illusztrálok! Ha kedvet kaptál ragadj te is filcet!

Színes ceruzával is ajánlott a munka annak, aki szeret bíbelődni. Ugyan nem olyan gyors technika, mint a szénrajz, a festés, vagy akárcsak az akvarell ceruza, de ha valaki rászánja az időt szép művek születhetnek a segítségével. Alul egy székes kompozíciót láthattok, amit rengeteg színnel vittem véghez.

kompozicio.jpg

Az alul látható képeimet pedig lakberendezés céljából készítettem. A kontúrok kihúzásához pedig tűfilcet használtam. A képeken a szoba falnézeteit láthatjátok. Nem kevés munka volt elkészíteni őket, mert a satírozgatáson kívül még sokat kellet méregetnem is, hogy minden arányosan kerüljön a papírra, mert csak így kaphattam használható tervet.

lakberendezes01.jpg

Itt pedig egy másik filmemet láthatjátok, ahol színes ceruzát használok a képkészítéshez. Jó szórakozást a videóhoz és az alkotáshoz!

Szólj hozzá

kép könyv rajz képek technika alkotás papír ceruza filc illusztráció tervezés lakberendezés kompozíció pasztell zsírkréta pasztell kréta frottázs bartacreativestudio könyv illusztráció varázsfilc