2021. feb 05.

Festés kézzel, lábbal

írta: Sz. Barta Ágnes
Festés kézzel, lábbal

kutya_02.JPG

Jó dolog piszkosnak lenni, miközben szépségek készülnek. A bőrünkre is kerülhet festék a csodás színekből, amit használunk. Sokan azt mondják, hogy a gyerek akkor boldog, ha piszkos, és ezt én is sok esetben tapasztaltam. :) Rendszeresen festettem a körmöm zsírkrétával, amikor nagyobb lettem írtam a kezemre tollal, satíroztam el a papíron az ujjammal a grafitot vagy a szenet.
Nagyon szórakoztató alkotás akár gyerekekkel, akár nélkülük a kéz- és ujjlenyomatos festés. Lehet belőle állatot, növényt és egyéb dolgot is formálni. Én már formáltam belőle kutyát és hattyút is. Kell hozzá egy legalább A5-ös papír, hogy ráférjen legalább egyszer a tenyerünk. A kezünket befestékezzük, és már nyomhatjuk is a papírra. Persze érdemes előbb kitalálni, hogy fog hasonlítani a kezünk a kiszemelt állatra.

Amikor kutyát szerettem volna készíteni befestettem a kezemet egy ecsettel barnára. Ezután a kezemet úgy nyomtam le a papírra, hogy a nagyujjamat eltartottam a többitől (ez lett a kutya füle), a mutatóujjamat a középsővel szorítottam össze, a kisujjamat meg a gyűrűssel és ezeket eltartottam a mutató és a középső ujjam kettősétől.  A két-két ujj lett a kutya felső és alsó szájrésze. Kinyitva ábrázoltam a szájat, hogy ezután egy kis rózsaszín festékkel odabiggyeszthessem a nyelvet. Ráfestettem még a kutya orrát és szemét is a kész nyomatra. Így lett teljes a kutyusom. Két verzióban is láthatjátok az alsó és felső képen.

 

kutya_01.JPG

Hattyút még könnyebb készíteni. Ki kell választani a megfelelő színt, ami a hattyú karakterét visszaadja. Ha fehér papírra dolgozunk nem nyomtathatjuk le a hattyút fehérrel, mert az nem fog látszani. Én ezért választottam az ezüst színt. Befestékeztem vele a tenyeremet. A nagyujjamat eltartva a többitől, a többi ujjamat pedig kicsit széthúzva nyomtam a kezem a papírra. Itt a nagyujjamból lett a feje és a nyaka a madárnak, míg a többi ujjból a teste és a szárnya. Kiegészítőnek csak a csőrét festettem oda narancssárgával, a szemét pedig lilával. A felhőket és a tavat a hattyú körül az ujjaim lenyomásával készítettem ezüst, zöld, narancs színek felhasználásával. Érdemes kipróbálni! A mókához mindenkinek jó szórakozást kívánok!

hattyu.JPG

Ha tetszett a bejegyzés like-old, iratkozz fel új tartalmakért, és ha megteheted támogass engem a Donably-n!

Ezzel a mai témám végéhez értem. Találkozunk jövőhét péntek 11 órakor! Addig ezeken a csatornákon is megtalálhattok! Sziasztok! 

https://hu.pinterest.com/szocs_barta_agnes/

https://www.instagram.com/bartacreativestudio

https://www.facebook.com/bARTamuhely​

https://www.facebook.com/bartacreativestudio

https://www.bartacreativestudio.com/ 

és ha támogatni szeretnél...

https://www.donably.com/barta-creative-studio

 

Nézd meg gyerekkel való alkotós videóimat!

Itt is festékkel dolgozunk!

Ez a technika is varázslatos!

Nem csak Mikulásos témához ajánlott!

A tervezett mégis vidám textilfestés gyerekekkel is!

 

Találkozunk jövőhét pénteken!

szitazos.jpg

 

Szólj hozzá

játék kísérlet kutya állat festmény technika alkotás kéz élmény papír hattyú állatok tervezés festék ujj tenyér állatfigurák játékosan állatoskép