2020. aug 28.

Téma a téma választás

írta: Sz. Barta Ágnes
Téma a téma választás

Ez a bejegyzés egy kicsit összefoglaló rész is lett egyben és a portfólióm egy igen nagy szeletét foglalja magába. Vágjunk is bele.

Van, hogy azt érzem rajzolnék festenék valamit, de nem tudom mi legyen az. Ilyen esetekben különösen szeretem elővenni régi jól bevált témáimat, amiket mindig szívesen használok.

Az egyik ilyen témám a lovak, amit tűzzománcban, rajzban, metszetben, festményben, szoborban, fafaragásban, könyvillusztrációban, és ezek mellett még filmben is megalkottam már, mindenféle eszközzel és technikával. Különösen jó ránézni akár ha egy pólónyomat, fali dísz, vagy gyerekjáték a kertben, mert ennek a gyönyörű állatnak, a puszta látványa is már energiát sugároz. Egy ló dekoratív megjelenése, akármilyen használati, vagy dísztárgy külsejét csak díszítheti.

Másik témám a hajók, tavak, folyók és tengerek. Legyen témám alapja akár cianotípia, vagy készüljön belőle falfestmény, montázs, animációs film, képgrafika, gyerektáborba való alkotás, fekete-fehér, vagy színes fotó megunhatatlan a számomra. Látványuk magában rejti számomra az utazás, szabadság, gondtalanság élményét, hihetetlen elegáns köntösbe bújtatva. Amikor egy vízparton vagyok órákat tudnék csak ülni és a vizet nézni, ahogy fodrozódik, tükröződik és megcsillan rajta a nap fénye. Ha viszont nem tudok kint ülni a parton egy idillikus kép visszaadja számomra ezt a varázslatos érzést. Már maga a kék szín is megnyugtató egy tájkép nézésekor rohanó világunkban.

 

A harmadik témám a fa és az állatok. A természet témaköre kimeríthetetlen. Az állatokról rengeteget posztolok a Facebook-os és Instás oldalamon. Fotózom őket, festek róluk képet és körbeveszem magam állatmintás textilekkel és egyéb használati tárgyakkal. Van hogy egy kedves állat motívumos tárgyat nem tudok otthagyni a boltban, ha meglátom. Szeretek kint lenni a természetben és ha egy kicsit behozhatok belőle a lakásba, akkor érzem otthonosan magamat. Rengeteg bútorunkra festettem állatokat és szép számmal készültek állatformájú használati tárgyak a lakásunkba. A falainkra festettem állat sziluettes bordűrt, páfrányos levélmintát és öltöztünk gyerekeinkkel általam varrt, állatokról mintázott jelmezekbe. Nyomtattam pólókra, képeslapra saját, rajzos állatos mintát és festettem zajvédő falra állatos tájképeket. Rendezvényeken állatokat pingáltam kérésre a gyerekek arcára. Nem is kell tovább bizonyítanom mennyire szeretem látványukat, de azt hiszem ezzel nem vagyok egyedül.

 Remélem tetszett ez a rész és velem tartotok jövőhéten is!

Szólj hozzá

fotó film kép könyv videó képregény kézműves fa rajz festmény technika alkotás animáció grafika fekete-fehér akvarell papír képeslap állatok illusztráció hajó falak jelmez fenyőfa galopp fafaragás cianotípia illuszráció bábanimáció Facebook Instagram fekete-fehér film aranyfüst mintaterv festményanimáció képgrafika Három fiú és egy bárány fekete-fehér fotó állatoskép